20 اردیبهشت, 1403 | May, 9, 2024
اخبار منتخب سردبیر

تلاش شرکت مالزیایی برای توقف استخراج غیرقانونی بیت کوین

سرقت برق در مالزی برای استخراج ارزهای دیجیتال مشکلی است که به سرعت در حال رشد است. اما شرکت ملی چند ایده در مورد چگونگی کاهش این عمل دارد.

مدیر ارشد اجرایی شرکت Tenaga Nasional Bhd در اقدامی برای مبارزه با سرقت برق، تعرفه ویژه‌ای را برای اپراتورهای استخراج بیت کوین پیشنهاد کرد. همچنین پیشنهاد کرد که کمیسیون انرژی اپراتورهای استخراج بیت کوین را تشویق کند تا برای تامین برق قانونی درخواست دهند.

مدیرعامل شرکت، بهارین دین در مصاحبه ای گفت که Tenaga شاهد تعداد فزاینده‌ مواردی است که از برق برای استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که این آمار همچنان به رشد خود ادامه دهد.

استخراج کریپتو، یک فرآیند محاسباتی اغلب انرژی‌بر که از طریق آن بیت کوین و توکن‌های دیگر ایجاد می‌شود. با افزایش ارزش دارایی‌های دیجیتال، استخراج کریپتو به طور نمایی در سراسر جهان رشد کرده است. در حالی که تلاش‌هایی برای استخراج سبزتر وجود دارد، در بسیاری از موقعیت‌ها استخراج به‌عنوان غیر دوستدار محیط‌ زیست در نظر گرفته‌می‌شود.

در مالزی، استخراج کریپتو به خودی خود غیرقانونی نیست. اما برخی از ماینرها، به عنوان مثال با دستکاری در نصب کنتور یا دور زدن کنتور و به دست آوردن یک اتصال غیرقانونی، برق را می دزدند. طبق گزارش Tenaga، موارد سرقت برق مربوط به اپراتورهای استخراج غیرقانونی بیت کوین از 610 مورد در سال 2018 به 7209 مورد در سال 2021 افزایش یافت.

بهارین گفت: «مجرمین غیرمسئول این کار را به قیمت به خطر انداختن امنیت و قابلیت اطمینان عرضه برای عموم مردم انجام می دهند. اتصالات غیرمجاز برق نیز می‌تواند همراه با خطر آتش‌سوزی باشد.»

یافتن شرکا

Tenaga با آژانس ضد رشوه مالزی، پلیس، کمیسیون انرژی و شوراهای محلی برای دستگیری سارقان برق، به ویژه در میان ماینرهای بیت کوین، همکاری می‌کند. به گزارش بهارین، در مجموع 18 نفر با سرقت تخمینی برق به ارزش 550 میلیون دلار از سال 2018 تا 2021 دستگیر شده‌اند.

پل لیم پی چوان، مدیر عامل شرکت فناوری برق مالزیایی Pestech International Bhd، به بلومبرگ گفت که فناوری نیز می‌تواند کمک کند.

او گفت: «پیاده‌سازی مواردی مانند اندازه‌گیری هوشمند، سیستم‌های مدیریت داده‌های کنتور، نرم‌افزار تحلیلی و محصولات با کیفیت برق دیجیتال به میزان زیادی در دسترس بودن تقاضای برق حیاتی و اطلاعات عرضه را افزایش می‌دهد. این ممکن است داده‌های به‌روزی را برای نظارت، برنامه‌ریزی و کنترل بیشتر بر کل اکوسیستم که شامل جلوگیری از دزدی برق می‌شود را در اختیار شرکت قرار دهد.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *