28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
مقالات منتخب سردبیر

برجسته‌ترین پلتفرم‌های NFT 

یک NFT (توکن غیر قابل تعویض) به سادگی نشان دهنده مالکیت یک دارایی است. قبل از انتخاب یک بازار NFT، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع دارایی دیجیتالی به خرید، فروش یا ایجاد آن علاقه دارید. تقریباً هر چیز دیجیتالی از جمله کلمات نوشتاری، ویدیوها، بازی‌های ویدیویی، هنر، اقلام کلکسیونی و غیره  را می‌توان روی یک بلاک چین توکن کرد (مانند اتریوم (ETH)، رایج‌ترین NFT‌های شبکه بلاک چین که بر روی آن ساخته شده‌اند) ، بنابراین محدود کردن علاقه خود نقطه خوبی برای شروع است. همچنین انتخاب صحیح یک بازار NFT برای عرضه محصول خود گام دیگری است که باید به آن توجه کنید. در اینجا برجسته‌ترین پلتفرم‌های NFT  را معرفی می‎‌کنیم.

  • OpenSea

یک بازار دیجیتال برای خرید و فروش اقلام مختلف در قالب NFT است. پلتفرم‌ OpenSea این امکان را به فرد می‌دهد تا مجموعه‌های شخصی‌شده را در وب غیرمتمرکز راه‌اندازی، نشانه‌گذاری و به‌طور عمومی ثبت‌نام کند. جدای از اینها، OpenSea یک بازار عمومی و همتا به همتا برای NFTها است که به طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها مانند هنر دیجیتال، موسیقی، نام دامنه، ورزش و سایر مجموعه‌ها تعلق دارند. بیش از 3 میلیون آیتم در این پلتفرم وجود دارد و رمزارزها مانند اتریوم برای تراکنش‌ها استفاده می‌شوند. OpenSea توسط نهادهایی مانند YCombinator، Coinbase، Blockchain Capital و غیره پشتیبانی می‌شود.

  • RARIBLE

Rarible یک بازار چند زنجیره‌ای جامعه محور برای NFT است. این پلتفرم امکان ایجاد، فروش و جمع‌آوری پویای کالاهای کلکسیونی دیجیتال فکری متحرک را در قالب توکن‌ها در چندین بلاکچین فراهم می‌کند. این پلتفرم از بلاک چین‌هایی مانند اتریوم و فلو (Flow) پشتیبانی می‌کند که هزینه‌ای را برای استخراج، خرید و فروش خلاقیت‌های دیجیتال دریافت می‌کنند. پلتفرم رریبل همچنین $RARI که یک توکن حاکمیتی DAO است را صادر می‌کند.

  • SuperRare

SuperRare یک پلتفرم دیجیتال انحصاری برای خرید و فروش NFT از هنرمندان برتر جهان است. این یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که در آن افراد می‌توانند در مبادله کلکسیون‌های هنری کریپتو توکن‌شده بدون محدودیت لذت ببرند. آثار هنری از برخی از هنرمندان برتر در سراسر قاره ها هستند و قطعات منحصر به فرد و تک نسخه‌ای هستند. SuperRare به‌عنوان محل ملاقات مشترک هنرمندان و هنردوستانی است که می‌توانند آثار توکن شده را از طریق یک رابط کاربری ساده و در عین حال زیبا لیست کرده و خریداری کنند. این پلتفرم توسط  افرادی مانند مارک کوبان (Mark Cuban) و ناوال راویکانت (Naval Ravikant) با سرمایه گذاری‌های خود از پلتفرم SuperRare پشتیبانی می‌کنند.

  • MINTABLE

Mintable بازاری برای ایجاد و فروش دارایی‌های دیجیتال به شکل‌های توکن است. این پلتفرم به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) عمل می‌کند و روی فناوری بلاکچین اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کند. پلتفرم Mintable هنرمندان و سازندگان را قادر می‌سازد تا قطعات خود را به NFT تبدیل کرده و آنها را به خریداران احتمالی در پلتفرم بفروشند. Mintable طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها از موسیقی گرفته تا ورزش را برای انتخاب در هنگام ایجاد یا خرید NFT ارائه می‌دهد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *