28 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار منتخب سردبیر

با اعلام تحریم‌های جدید بایدن علیه روسیه بیت‌کوین اندکی افزایش یافت

بیت‌کوین (BTC) پس از اعلام تحریم‌های جدید جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده علیه روسیه، اندکی افزایش یافت.

بایدن برای اولین بار در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه گفت که او اقدام اخیر روسیه به دو منطقه جدایی طلب اوکراین را تهاجم می‌داند. بلومبرگ گزارش داد، بایدن تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرد که عملاً «تامین مالی غرب را قطع می‌کند».

اظهارات بایدن در روز سه‌شنبه یک روز پس از اعلام تحریم‌های کوچک‌تر علیه روسیه پس از اینکه کرملین اعلام کرد در حال انتقال نیروهای «حافظ صلح» به دونتسک و لوهانسک است که روسیه سال‌ها قبل از تشدید تنش‌های کنونی آن را متعلق به خود می‌دانست، اعلام شد.

به گزارش بلومبرگ، بایدن همچنین گفت که ایالات متحده تدارکات و نیروهای بیشتری را در اختیار کشورهای منطقه بالتیک و لهستان قرار خواهد داد.

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین تنش‌های فزاینده بر سر اوکراین را زیر نظر دارند. زیرا طبق گزارش‌ها، روسیه به جنگ تمام‌عیار فکر می‌کند، هرچند تحلیل‌گران بر سر پیامدهای بلندمدت و کوتاه‌مدت اختلاف نظر دارند.

هفته گذشته، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار برای اولین بار از 21 ژانویه به زیر 40000 دلار سقوط کرد و باعث شد تا معامله‌گران به این فکر کنند که چگونه حضور نظامی رو به رشد روسیه در اوکراین بازار کریپتو را متزلزل خواهد کرد.

جیسون دین، تحلیلگر کوانتوم اکونومیکس، گفت:

« برای افرادی مثل من که تمرکز زیادی در درازمدت دارند و بی سر و صدا به صورت روزانه بیت‌کوین انباشته می‌کنند، این رمزارز یک دارایی است که بیشترین امنیت و ارزش را در کل تامین می‌کند. اما برای معامله‌گران و دلالان کوتاه مدت ، سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یک معادله تجاری ساده است که برای تولید پول فیات طراحی شده است. برای آنها، این یک تجارت ریسک‌پذیر هیجان انگیز و فرار است. سوال این است که روایت چه کسی و کدام گروه قوی‌تر خواهد بود؟»

تا کنون، آنگونه که انتظار می‌رفت بیت‌کوین بعنوان محافظ تورمی بخوبی عمل نکرده است.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد مالی در FxPro، گفت که بیت‌کوین به آزمایش مجدد سطح  ​​35000 دلار نزدیک می‌شود. در حالیکه خریداران در پایان ماه گذشته فعال تر شدند. با توجه به تغییر شرایط اقتصاد کلان، آیا ارز دیجیتال در همین سطوح به همان اندازه جالب خواهد ماند؟ او همچنان معتقد است که با فروکش کردن تنش‌های فراگیر در اروپا، رشد طولانی مدت بیت‌کوین قوی‌تر است.

دان کافمن، تحلیلگر در TheoTrade، هفته گذشته به تلویزیون کوین دسک گفت که از آنجا که روسیه به بازار کریپتو نگاه می‌کند تا مجازات بالقوه جهانی را برای اقدامات اوکراین دنبال کند لذا چشم‌انداز تحریم‌های گسترده علیه روسیه می‌تواند یک روند صعودی بالقوه برای بیت‌کوین باشد.

ادوارد مویا، تحلیلگر Oanda گفت:

« قبل از اینکه سرمایه‌گذاران بلندمدت اعتماد بیشتری برای بازگشت به بازار پیدا کنند ممکن است بیت‌کوین یک سقوط سنگین دیگری را نیز تجربه کند.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *