29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

اختلاف مقامات روسی بر سر مقررات ارزهای دیجیتال بالا گرفت

به گزارش رویترز وزارت دارایی روسیه پیشنهادهای قانونی ارائه داد که با تقاضای بانک مرکزی برای ممنوعیت کلی در تضاد بود. این امر منجر به داغ‌تر شدن اختلاف بر سر مقررات ارزهای دیجیتال در روسیه شد.

بانک روسیه به دلیل تهدیدی که ارزهای دیجیتال برای ثبات مالی ایجاد می‌کنند، ممنوعیت تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را پیشنهاد کرد. وزارت دارایی مخالف ممنوعیت کامل کریپتو است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم از مقامات خواسته است تا به اجماع برسند.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روز جمعه به شبکه تلویزیونی دولتی Rossiya-24 گفت که امیدوار است اختلافات برطرف شود و لایحه‌ای برای تنظیم ارزهای دیجیتال تا پایان سال تصویب شود. وی گفت که دولت تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

سیلوانوف گفت: «امیدوارم لایحه در بهترین حالت ممکن در جلسه بهار تصویب شود».  اگرچه سیلوانوف اذعان داشت که بحث های گسترده‌تر ممکن است تصویب آن را طولانی کند.

سیلوانوف گفت که وزارت او شناسایی معامله‌گران رمزارز را پیشنهاد کرده است که می‌تواند بازار “سفید” را از بازار “خاکستری” جدا می‌کند.

دادن قدرت به مجریان قانون برای ردیابی جریان‌های پول و تراکنش‌ها ممکن است ناشناس بودن که از ویژگی‌های اصلی فروش ارزهای دیجیتال است را کاهش دهد.

دیوید هندرسون، دستیار ارشد در براون جاکوبسون گفت:

«به نظر می‌رسد دولت روسیه این موضع را اتخاذ کرده است که موجب شد دارایی‌های کریپتو در این وضعیت باقی بمانند. دولت در حال بررسی قوانینی با هدف بیرون آوردن صنعت از سایه‌ها و ایجاد فرصتی برای تجارت قانونی است.»

با این حال، سندی که رویترز مشاهده کرده است، نشان می‌دهد که بانک مرکزی از پیشنهادات این وزارتخانه حمایت نمی‌کند و خواهان ممنوعیت کامل انتشار و گردش ارزهای دیجیتال است.

آندری کلادوف، کارشناس سابق ارزهای دیجیتال در صندوق توسعه ابتکارات اینترنتی روسیه و اکنون مشغول بانکداری دیجیتال در آفریقای جنوبی است، گفت:

«دیدگاه‌های کاملاً متضاد مسئولان می‌تواند به طور قابل توجهی مانع از توسعه بازار شود و به بیشتر خاکستری شدن بازار خاکستری منجر می‌شود.»

کلادوف گفت: «موضع ممنوعیت در مورد کریپتو کاملاً بی‌فایده است. این ممنوعیت مانند ممنوعیت چتر است، چون 50 سال پیش شخصی مردی را با چتر کشت. اما همه چتر دارند و از هر پنج یا ده نفر  یک نفر ارز دیجیتال دارد.»

بانک مرکزی حجم سالانه تراکنش های ارزهای دیجیتال در روسیه را حدود 5 میلیارد دلار تخمین می‌زند.

با وجود این اختلاف، سیلوانوف گفت که وزارت او با بانک مرکزی همکاری کرد تا اطمینان حاصل کند که دارایی های کریپتو در ترازنامه بانک‌ها ظاهر نمی‌شود.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *