19 اردیبهشت, 1403 | May, 8, 2024
اخبار منتخب سردبیر

با قانونی شدن بیت‌کوین،گردشگری السالوادور 30 ​​درصد افزایش یافت

وزارت گردشگری السالوادور اعلام کرد که پس از پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی، گردشگری السالوادور بیش از 30 درصد رشد کرده است. دولت السالوادور توضیح داد: «کریپتو فرصت‌های انجام تجارت با شرکای بیشتری را در هر نقطه از جهان چندین برابر می‌کند».

اقتصاد السالوادور با قانون بیت‌کوین تقویت شد

دولت سالوادور برخی از مزایای اقتصادی ناشی از پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی را تشریح کرد. قانون بیت‌کوین این کشور در سپتامبر سال گذشته اجرایی شد و بیت‌کوین را در کنار دلار آمریکا به یک ارز ملی تبدیل کرد.

اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت دولتی منتشر شد، توضیح می‌دهد که در ماه‌های اول استفاده قانونی بیت‌کوین در السالوادور «می‌توان مزایای نوآوری و آزادی مالی افزوده را شناسایی کرد.» این اطلاعیه اضافه می‌کند که گردشگری یکی از اولین بخش‌هایی است که می‌توان با بررسی آن متوجه شد که بیت‌کوین چگونه به اقتصاد کشور کمک کرده است.

کریپتو فرصت‌های تجارتی بیشتری ایجاد می‌کند

مورنا والدز (Morena Valdez)، رئیس وزارت گردشگری (MITUR)، اظهار داشت: «اجرای بیت کوین به نفع این بخش بود. گردشگران و سرمایه‌گذاران بیشتری آمده‌اند تا ببینند ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند.» او توضیح داد:

«ما یک نظرسنجی برای بررسی فعالیت قبل و بعد از بیت کوین انجام دادیم. بخش گردشگری در ماه های نوامبر و دسامبر بیش از 30 درصد افزایش یافت.»

وزیر گردشگری ادامه داد:

«از آنجایی که 1.1 میلیون گردشگر پیش‌بینی شده بود و 1.4 میلیون گردشگر به السالوادور آمدند، لذا انتظارات بهبود در این بخش فراتر از حد انتظار بود. وزیر والدز خاطرنشان کرد که 60 درصد از گردشگران السالوادور از ایالات متحده آمده‌اند.»

این اطلاعیه در وب‌سایت دولتی اضافه می‌کند که همراه با سایر ابتکاراتی که توسط دولت سالوادور انجام شد، «کریپتو فرصت‌های تجارت با شرکای بیشتری را در هر نقطه از جهان چندین برابر می‌کند».

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور گفت که پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی باعث افزایش رشد تولید ناخالص داخلی این کشور شده‌است. او توضیح داد که السالوادور پس از تصویب قانون بیت‌کوین، برای اولین بار در تاریخ به رشد تولید ناخالص داخلی دو رقمی دست یافت. بوکله توییت کرد:

«تولید ناخالص داخلی السالوادور در سال گذشته 10.3 درصد رشد کرد. السالوادور تا قبل از سال 2021 هرگز رشد تولید ناخالص داخلی دو رقمی نداشت.»

علاوه بر این، رئیس جمهور السالوادور خاطرنشان کرد که صادرات این کشور (محرک اصلی رشد اقتصادی) در ژانویه امسال در مقایسه با ژانویه 2021، 13 درصد رشد داشت.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *