29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

لایحه جدید وزارت دارایی روسیه برای قانونی کردن کریپتو

وزارت دارایی روسیه لایحه جدیدی را برای گسترش مقررات کریپتو تهیه و به دولت ارائه کرد.

پیش‌نویس قانون «در مورد ارز دیجیتال» برای تنظیم گردش ارزهای دیجیتال در روسیه

وزارت دارایی فدراسیون روسیه قوانینی را در مسکو برای پر کردن شکاف‌های نظارتی در فضای کریپتو کشور به دولت فدرال ارائه کرده است. طبق اطلاعیه‌ای که این هفته منتشر شد، پیش نویس قانون «در مورد ارز دیجیتال» در روز جمعه 18 فوریه در کاخ سفید ثبت شد.

وزارت خزانه داری و بانک مرکزی روسیه (CBR) از سوی دولت موظف شدند که چارچوب قانونی جدید را با هم توسعه دهند. با این حال، از آنجایی که این دو موسسه از رویکردهای مخالف حمایت کردند، هفته گذشته وزارتخانه پیشنهاد تصویب دو قانون برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال را داد. در حالیکه گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌داد که مقام پولی روی صورت‌حساب‌های خود کار کرده است تا پیشنهاد خود را برای یک ممنوعیت گسترده در مورد فعالیت‌های کریپتو اجرا کند.

قانون Minfin (وزارت دارایی) بر اساس مفهوم نظارتی آن است که در اوایل ماه جاری توسط قوه مجریه تصویب شد. اکثر تنظیم‌کننده‌های دیگر و ارگان‌های دولتی مربوطه نیز بر این باور بودند که صنعت نیاز به مقررات دارد و نه ممنوعیت کلی.

بر اساس قانون جدید، استفاده از رمزارزها به‌عنوان وسیله پرداخت، یکی از معدود موقعیت‌های مشترک با CBR، ممنوع خواهد ماند و رمزارزها عمدتاً به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند. این وزارتخانه تأیید کرد که اصلاحات قانونی بانک روسیه را دریافت کرده است و خاطرنشان کرد مواردی که با رویکرد آن در تضاد نباشد، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

لایحه جدید برای تحمیل شناسایی اجباری سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

این لایحه الزاماتی را برای صرافی های کریپتو و سایر پلتفرم‌های دخیل در گردش ارزهای دیجیتال معرفی می کند. این موارد به ثبت ویژه اپراتورهای دارایی دیجیتال اضافه خواهند شد. ارائه‌دهندگان خدمات باید استانداردهای خاصی را در رابطه با حاکمیت شرکتی، ذخیره‌سازی و گزارش‌دهی اطلاعات، حسابرسی داخلی، مدیریت ریسک و سرمایه موجود رعایت کنند. این نهادها دارای مجوز و نظارت توسط یک نهاد مجاز خواهند بود و صرافی های خارجی موظف به ایجاد حضور در روسیه خواهند بود.

بر اساس سند وزارت دارایی، تنها مشتریانی که مدارک شناسایی را دریافت می کنند باید مجاز به خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشند. علاوه بر این، واریز و برداشت برای پلتفرم‌های کریپتو تنها از طریق موسسات مالی سنتی انجام می‌شود. این بخش توضیح داد: «بنابراین، شناسایی مشتریان هم توسط اپراتورهای [کریپتو] هنگام پذیرش مشتریان و هم توسط بانک‌ها هنگام افتتاح حساب بانکی انجام می‌شود.

صرافی‌های کریپتو همچنین باید شهروندان را در مورد خطرات مرتبط با کسب دارایی‌های دیجیتال آگاه کنند. سرمایه‌گذاران غیر واجد شرایط تنها پس از گذراندن یک آزمون آنلاین می‌توانند تا 600000 روبل رمزارز در سال (تقریباً 7600 دلار) خریداری کنند. در غیر این صورت، محدودیت سالانه فقط 50000 روبل (کمی بیش از 600 دلار) خواهد بود. چنین محدودیتی برای سرمایه‌گذاران و اشخاص حقوقی واجد شرایط در نظر گرفته نشده است.

Minfin همچنین به وضعیت استخراج کریپتو فکر کرد و آن را به‌عنوان فعالیتی با هدف به دست آوردن ارز دیجیتال تعریف کرد. در حالی که بانک روسیه پیشنهاد کرد که باید ممنوع شود. مقامات مسکو و مناطق غنی از انرژی روسیه خواستار به رسمیت شناختن استخراج کریپتو به عنوان یک فعالیت اقتصادی شدند که به دولت اجازه می‌دهد از سود آن بهره‌مند شود. در ژانویه، رئیس جمهور پوتین بر مزیت های رقابتی کشور را در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال تاکید کرد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *