10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مدیر عامل DBS:  رمزارزها جایگزینی برای طلا

مدیر عامل بزرگ‌ترین بانک آسیای جنوب شرقی، DBS، گفت که ارز دیجیتال «می‌تواند جایگزینی برای طلا باشد». او اضافه کرد که تنظیم کردن رمزارزها «خارج از سیستم بانکی رسمی کاری غیرعاقلانه است».

مدیرعامل DBS در حوزه ارزهای دیجیتال و مقررات

پیوش گوپتا، مدیرعامل گروه بانک دی‌بی‌اس (DBS)، در اجلاس تجاری جهانی اقتصادی اکونومیک تایمز درباره ارز دیجیتال و مقررات آن صحبت کرد. DBS بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی از نظر دارایی است. اکونومیک تایمز به نقل از گوپتا نوشت:

«من فکر نمی‌کنم که ارزهای دیجیتال آنطور که ما می‌شناسیم به پول تبدیل شوند، اما می‌تواند جایگزینی برای طلا و ارزش آن باشد. چالش بزرگ دیگر ارزهای دیجیتال نوسانات در ارزش است. اگر می‌خواهید از رمزارزها برای پرداخت استفاده کنید، نمی‌دانید چه قیمتی برای شما دارد».

این مدیر اجرایی گفت که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان باید در نظر بگیرند که ارز دیجیتال را به فضای تنظیم شده وارد کنند. او بیان کرد:

«می‌خواهید کریپتو را از فضای غیرقانونی خارج کنید اما راهی برای ایجاد هیچ گونه حفاظی ندارید بنابراین تنظیم کریپتو خارج از سیستم بانکی رسمی کاری غیرعاقلانه‌ای است».

وی با تاکید بر اینکه «هیچکس نمی داند صاحب پول خصوصی کیست، بنابراین در معرض سوء استفاده قرار می گیرد»، افزود: این موضوع همان چیزی است که رئیس بانک مرکزی هند نگران آن است. وی افزود: «سیستم‌های پولی در سراسر جهان مشکلات AML (پولشویی) و KYC (احراز هویت) مربوط به رمزارز را حذف کرده‌اند».

مدیرعامل DBS با اشاره به اینکه «CBDCها (ارزهای دیجیتال بانک مرکزی) چالش های خاص خود را دارند، اگر مستقیم وارد شوید، هر شهروند یک حساب مستقیم در بانک مرکزی باز می‌کند و بانک مرکزی مستقیماً CBDC را پرداخت می‌کند. اشکال این کار این است که سیستم بانکی موجود را از بین می‌برد، بنابراین شما فرآیند اعتبارسازی را به تنهایی بر عهده بانک مرکزی می‌گذارید».

بانک گوپتا، DBS، مدت زیادی است که خدمات ارزهای دیجیتال را به برخی از مشتریان ارائه می‌دهد. این بانک یک صرافی دارایی دیجیتال با خدمات کامل را در دسامبر 2020 راه‌اندازی کرد. از آن زمان، این پلتفرم شاهد رشد سریعی در تجارت ارزهای دیجیتال خود بوده است. این بانک در ماه فوریه اعلام کرد که قصد دارد در سال جاری معاملات ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران خرد راه‌اندازی کند.

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *