6 مرداد, 1403 | July, 27, 2024
اخبار اخبار فوری فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

اپل سیری و iOS را با «هوش اپل» و OpenAI سوپرشارژ می کند.

رسانه‌های اجتماعی و کارشناسان اخبار فناوری به این نام‌گذاری پاسخ مثبتی نداده‌اند.

 

اپل قرار است پاسخ خود را به آتش سوزی هوش مصنوعی (AI) که بخش فناوری را فراگرفته است فاش کند: Apple Intelligence. طبق گزارشی از بلومبرگ، این شرکت کوپرتینویی در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود (WWDC) در تاریخ 10 تا 14 ژوئن روی صحنه خواهد رفت تا مجموعه جدید محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی “هوش اپل” خود را معرفی کند.

 

طبق این گزارش، اپل قصد دارد از یک رویکرد ترکیبی onboard/cloud برای ادغام خدمات هوش مصنوعی در مجموعه محصولات خود رونمایی کند. در صورت وجود، iPhone و iPad از سخت‌افزار مجزا (تراشه‌های داخلی) برای اجرای سرویس‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و در مواردی که مدل‌های قدرتمندتر مورد نیاز است، دستگاه‌ها به خدمات ابری متکی خواهند بود.

 

این باید به اپل اجازه دهد تا حریم خصوصی مصرف کننده را برای برنامه هایی مانند متن پیش بینی کننده، پیشنهادات تایپ و پرس و جوهای ساده حفظ کند. با این حال، وقتی صحبت از ویژگی‌های تولیدی قوی‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد که این شرکت با OpenAI به ChatGPT کار خواهد کرد، که چشم‌انداز جالبی با توجه به شریک OpenAI با مایکروسافت برای خدمات ابری است.

 

همچنین قابل ذکر است که طبق گزارش ها، اپل سیری را با قابلیت های جدید سوپرشارژ خواهد کرد. در حالی که سیری زمانی مترادف با دستیاران مجازی بود، اکنون نشانه‌هایی از سن خود را نشان می‌دهد زیرا از رقبایی مانند سامسونگ که قبلاً فناوری‌های مولد مدرن را پذیرفته است، عقب مانده است.

 

نسخه جدید سیری ظاهراً می‌تواند دستورالعمل‌های دقیق را برای انجام کارهای شخصی‌سازی شده مانند حذف ایمیل‌های خاص یا ویرایش عکس‌ها دنبال کند. در حالی که باید دید که ورود دیرهنگام اپل به صحنه هوش مصنوعی چگونه مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت، یک چیز مسلم است: پاسخ کلی به “هوش اپل” تا کنون کاملاً منفی بوده است.

 

 

کارشناسان، مصرف‌کنندگان و تحلیل‌گران مدت‌هاست که منتظر ورود اولیه اپل به دنیای هوش مصنوعی مولد در پی راه‌اندازی چشمگیر ChatGPT توسط OpenAI هستند. مقالات بی‌شماری نوشته شده‌اند که نشان می‌دهند اپل در رقابت به اصطلاح هوش مصنوعی عقب افتاده است، زیرا رقبای مایکروسافت و گوگل ظاهراً تلاش کرده‌اند تا جایگاه‌های برتر خود را در بخش هوش مصنوعی حفظ کنند.

 

در مقایسه، اپل تاکنون در زمینه هوش مصنوعی نسبتاً ساکت بوده است. امیدواریم راه اندازی ایموجی های اپل تولید شده با هوش مصنوعی، سیری سوپرشارژ و تزریق «هوش اپل» به محصولات این شرکت کافی باشد تا اپل را در صدر جدول ارزش بازار برای بقیه سال 2024 نگه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *