31 اردیبهشت, 1403 | May, 19, 2024
اخبار

آیا وال‌مارت در حال آماده‌سازی برای ورود به متاورس است؟

وال‌مارت (Walmart) غول خرده‌فروشی، هفت پرونده ثبت اختراع ارسال کرد که نشان می‌دهند این شرکت در حال محیا کردن خود برای ورود به متاورس است و قصد دارد مجموعه ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را ایجاد کند.

این خرده‌فروش چندملیتی چندین علامت تجاری جدید را در 30 دسامبر در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرد اما مورد توجه قرار نگرفته بود. تا اینکه گزارش یکشنبه CNBC، جاه‌طلبی‌های وال‌مارت در این زمینه را روشن کرد.

وال‌مارت در آن زمان در مجموع هفت درخواست ثبت اختراع ثبت کرد که سه مورد آن‌ها تحت بخش تبلیغات موجودش یعنی “Walmart Connect” بود. این درخواست‌ها شامل طرح‌هایی برای ایجاد و فروش «کالاهای مجازی» از جمله وسایل الکترونیکی، اسباب‌بازی‌ها، لوازم خانگی، پوشاک و دکوراسیون منزل می‌شد. همچنین به «ارز دیجیتال» و «توکن دیجیتال» و فرصت‌هایی برای خرید و فروش NFT اشاره شد.

در همین حال، وال‌مارت یک درخواست جداگانه مطرح کرد که برنامه‌هایی را برای تجاری‌سازی لوگو و برند Walmart در واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) با امکان معرفی “خدمات آموزش آمادگی جسمانی” در VR و AR پیشنهاد می‌کند.

 

اینگونه است که Walmart خرید در #Metaverse را تجسم می‌کند.
اندیشه ها؟ pic.twitter.com/5l7KhoBse7
 Homo Digitalis (@DigitalisHomo) January 3, 2022

 

این آخرین مورد از مجموعه رویدادهای اخیر است که نشان می‌دهد وال‌مارت به متاورس علاقمند است. در ماه آگوست، این غول خرده‌فروشی یک فرصت شغلی برای “هدایت ارز دیجیتال و محصولات کریپتو” فهرست کرد تا استراتژی ارز دیجیتال را کنترل کند.

این فرصت شغلی هم‌اکنون در لیست وجود ندارد. مشخص نیست که آیا این جایگاه شغلی پر شده است یا خیر. جستجوی لینکدین برای فردی که در Walmart با این عنوان مشغول به کار باشد، نتیجه ای ندارد.

در ماه اکتبر، وال‌مارت همچنین با شرکت خودپرداز رمزارز Coinstar و صرافی ارز دیجیتال Coinme برای نصب 200 دستگاه خودپرداز بیت کوین در فروشگاه های خود در سراسر ایالات متحده شریک شد.

علاوه بر این، وال‌مارت از سال 2018 از فناوری بلاک چین برای مدیریت زنجیره تامین، بازارهای مشتری و لوازم هوشمند استفاده کرده است.

به گفته تحلیلگران مورگان استنلی، متاورس می تواند فرصتی 8 تریلیون دلاری برای خرده‌فروشان ایجاد کند.

طبق گزارش Digital Commerce 360، در سه ماهه سوم سال 2021، فروش والمارت به 11.1 میلیارد دلار رسید. وال‌مارت بزرگترین کارفرمای خصوصی در ایالات متحده است که ارزش بازار آن بیش از 406 میلیارد دلار است. این شرکت زنجیره ای از سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های بزرگی که تخفیف می‌‌‌دهند و فروشگاه های مواد غذایی را اداره می کند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *