26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

الاریان، اقتصاددان برجسته ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند که واکنش فدرال رزرو به تورم، کریپتو را افزایش خواهد داد

محمد الاریان، اقتصاددان ایالات متحده، بازارها و واکنش فدرال رزرو به تورم را در مصاحبه‌ای با CNBC در روز دوشنبه مورد بحث قرار داد.

الاریان رئیس کالج کوئینز، دانشگاه کمبریج است. او همچنین مشاور ارشد اقتصادی در آلیانز و یکی از بزرگترین مدیران سرمایه‌گذاری است.

او توضیح داد:

فکر می‌کنم بازارها فهمیده‌اند که ما سه مشکل داریم. یکی اینکه تورم مداوم با ماست. دوم اینکه فدرال رزرو خیلی عقب است و سوم اینکه مسیر کاهش تورم منظم بسیار باریک است.

با توجه به این عوامل، این اقتصاددان گفت که شرکت‌ها اکنون در مورد رشد سوال دارند. وی خاطرنشان کرد که بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس روز دوشنبه اعلام کرد که احتمال رکود اقتصادی در دو سال آینده 35 درصد است. الاریان تاکید کرد: «این یک عدد معنادار است. 35 درصد!».

بنابراین، سؤال بزرگ این است: آیا می‌توانیم از این چشم‌انداز رشد تورم که بسیار دشوارتر شده است عبور کنیم؟» وی خاطرنشان کرد: مدیر عاملان بانک‌ها نگران فضای کلان هستند.

احیای ارزش

از مشاور ارشد اقتصادی آلیانز در مورد چشم انداز بلندمدت بازار کریپتو پس از فروش آخر هفته در برخی ارزهای دیجیتال مهم از جمله بیت کوین سوال شد.

او اظهار داشت: «من فکر می‌کنم نگرانی برای افراد فعال در ارز دیجیتال این است که این کاهش در زمانی اتفاق افتاد که طلا افزایش یافته و تقریباً به 2000 دلار رسیده است. زیرا بحث بزرگ برای کریپتو این است که یک تنوع‌بخش است. در زمان تورم، جذاب است. و اخیراً کریپتو این نقش خود را بازی نکرده است.»

این اقتصاددان توضیح داد: «دلیلی برای این امر وجود دارد، و آن به این دلیل است که ارزهای دیجیتال، بر خلاف طلا، از تمام تزریق‌های نقدینگی سود فراوانی بردند. بنابراین آنچه در رمزارز به دست می‌آورید، کشمکشی است بین این که نقدینگی از سیستم به طور کلی خارج می‌شود و به عنوان یک تنوع‌دهنده جذابیت دارد. تاکنون، این عنصر نقدینگی است که برنده شده است.»

وی در ادامه توضیح داد:

«آنچه در سراسر جهان می‌بینید، احیا ارزش است، و این چیز خوبی است. شما آن را در سهام می‌بینید، آن را در اوراق قرضه می‌بینید، آن را در ارزهای دیجیتال هم می‌بینید.»

وی افزود: «ما فقط داریم خود را با پارادایم تطبیق می‌دهیم که در آن نقدینگی دیگر فراوان نیست و دیگر قابل پیش بینی نیست.»

الاریان تکرار کرد: «بنابراین من این را بخشی از احیا ارزشی می‌دانم که در تعداد بسیار کمی از دارایی‌ها، نه همه آنها، اما در حال حاضر تعداد بسیار کمی از آن‌ها، شاهد آن هستیم.»

هدف تورم فدرال رزرو و بازار ارزهای دیجیتال

از الاریان همچنین در مورد اینکه چه چیزی فدرال رزرو را مجبور به تغییر هدف تورمی خود می‌کند و این هدف چه خواهد بود، سؤال شد.

وی در پاسخ گفت: «آنچه آنها را مجبور به تغییر هدف می‌کند این است که با تأخیر به هدف خود نمی‌رسند و اعتبارشان به خطر می‌افتد». آنها همچنین نگران این هستند که با فشار دادن بیش از حد به ترمز، اقتصاد را نه تنها به سمت رکود کوتاه مدت بلکه به رکود بلندمدت سوق دهند. وی ادامه داد: «آنها بسیار وسوسه خواهند شد و افراد زیادی آنها را تحت فشار قرار می‌دهند تا هدف را از 2 درصد به 3 درصد برسانند. اکنون، این راه آسانی نخواهد بود، و بسیار بحث برانگیز خواهد بود.»

الاریان اظهار داشت:

«این چیزی است که زمانی آن را به دست می‌آورید که مدت زیادی منتظر بمانید تا بفهمید تورم چیست و اقدامی انجام دهید. ما باید سخت‌گیری کمی (QT) را سال گذشته شروع می‌کردیم. اما این کار را نکردیم و اکنون شاهد عواقب تأخیر فدرال رزرو هستیم.»

از این اقتصاددان سوال شد که اگر فدرال رزرو آنچه را که او توضیح داد انجام دهد، چه اتفاقی برای ارزهای دیجیتال و طلا خواهد افتاد. او جواب داد:

«هر دو آن‌ها بالاتر می‌روند.»

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *