26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

اوکراین موزه جنگ NFT را روی اتریوم و پالیگان راه اندازی کرد

در حالی که اوکراین همچنان مورد حمله نیروهای روسی قرار دارد، وزارت تحول دیجیتال اوکراین راه‌اندازی موزه تاریخ جنگ متا را اعلام کرد که فقط دارای NFT است.

همانطور که می توانید تصور کنید “موزه” یک ساختمان فیزیکی نیست بلکه یک وب سایت است. مجموعه آن که با حمایت این وزارتخانه ساخته شده است، وقایع اخیر در جنگ بین روسیه و اوکراین، از جمله بازتاب های شخصی هنرمندان دیجیتال اوکراینی و بین المللی را شرح می‌دهد.

همه چیز در سایت برای خرید در دسترس است. هر تصویر متصل به یک توکن غیر قابل تعویض است که توسط پلتفرم Fair NFT که از بلاکچین اتریوم و شبکه پالیگان (Polygon) استفاده‌می‌کند، ضرب‌شده‌است. با این حال، همه تصاویر تا زمانی که به فروش نرسند پنهان می‌مانند. این به این معنی است که تا زمانی که آن را خریداری نکرده باشید، نمی‌دانید چه چیزی می‌خرید. همانطور که موزه می گوید: «شما حقیقت را با خرید MetaHistory آشکار می کنید.»

فروش NFTها به ترتیب زمان انتشار 

موزه

هر NFT در مجموعه “Warline” 0.15 ETH (حدود 468 دلار) هزینه خواهد داشت و دارایی‌ها به ترتیب زمانی که نشان‌داده‌می‌شوند فروخته‌می‌شوند. میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین و وزیر تحول دیجیتال، پلتفرم جدید را «مکانی برای حفظ خاطره جنگ» و «جشن هویت و آزادی اوکراین» می‌خواند.

وجوه حاصل از فروش NFT مستقیماً به حساب‌های رسمی ارزهای دیجیتال که توسط وزارت تحول دیجیتال برای حمایت از ارتش و کمک‌های غیرنظامی نگهداری می‌شود، می‌رود.

از زمان شروع تهاجم روسیه، بیش از 100 میلیون دلار کمک های ارز دیجیتال به منطقه سرازیر شده‌است. بر اساس داده‌های وب سایت تحلیلی Merkle Science، اکثریت آنها مستقیماً به دولت اوکراین رفته‌اند. اوایل این ماه، UkraineDAO با فروش یک NFT که پرچم اوکراین را به تصویر می‌کشد، 6.75 میلیون دلار در ETH جمع‌آوری کرد.

Fair در یک پست وبلاگی نوشت: «NFT ها قدرت جامعه و اهمیت صدای افراد بسیاری را به جهان نشان داده‌اند.»

منبع: decrypt

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *