1 خرداد, 1403 | May, 21, 2024
اخبار منتخب سردبیر

روسیه ممکن است مایل به پذیرش پرداخت بیت کوین برای گاز طبیعی خود باشد

ترس رگولاتورها در سراسر جهان در مورد استفاده روسیه از بیت کوین برای دور‌زدن تحریم ها ممکن است در شرف تحقق باشد زیرا یکی از مدیران ارشد دولت روسیه فاش کرد که مقامات این کشور می‌توانند مایل به پذیرش پرداخت‌های بیت کوین برای گاز طبیعی خود باشند.

پاول زاوالنی، معاون کمیته دوما، این تحول را روز پنجشنبه در طی یک کنفرانس خبری فاش کرد که این کشور ممکن است مایل به پذیرش ارزهای مختلف از جمله دارایی دیجیتال پرچمدار برای صادرات بسته به روش پرداخت ترجیحی خریداران باشد.

زالوانی گفت که روسیه می‌تواند برای دریافت وجه به یوان چین و لیر ترکیه باز باشد، زیرا آنها کشورهایی دوست با اهداف روسیه هستند.

وی ادامه داد که اگر این کشورها نیز بخواهند انتخاب پرداخت خود را به بیت کوین تغییر دهند، روسیه نیز برای آن باز خواهد بود.

اخبار مربوط به احتمال پذیرش بیت کوین توسط روسیه در افزایش ارزش دارایی به حدود 44 هزار دلار نقش داشته است. بر اساس داده‌های Coingecko، ارزش دارایی در 24 ساعت گذشته بیش از 4 درصد افزایش یافته‌است.

روسیه، بیت کوین و جامعه بین المللی

در خبرها آمده‌است که جامعه بین‌المللی هشدار داده‌است که روسیه می‌تواند از بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال برای دور‌زدن تحریم‌ها استفاده کند.

با این حال، جامعه کریپتو به شدت احتمال وقوع این اتفاق را رد کرده است، زیرا این کشور به حجم عظیمی از نقدینگی نیاز دارد تا بتواند آن را از بین ببرد. در همان زمان، جامعه همچنین اظهار داشت که ماهیت فناوری بلاکچین پنهان شدن این حجم از تراکنش‌ها را غیرممکن می‌کند.

اتحادیه اروپا در کنار آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه آغاز کرده‌است که منجر به کاهش ارزش پول ملی این کشور یعنی روبل شده‌است.

اوکراین همچنین از حسن نیت عظیمی از سوی جامعه کریپتو برخوردار بود. جامعه کریپتو بیش از 70 میلیون دلار از طریق دارایی های دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، پولکادوت و غیره به این کشور جنگ‌زده کمک مالی کرد.

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *