2 خرداد, 1403 | May, 22, 2024
اخبار منتخب سردبیر

اینستاگرام از NFTهای اتریوم، سولانا و بقیه شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند

Coindesk گزارش داد که اینستاگرام قصد دارد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را از پلتفرم‌های برتر مانند سولانا، اتریوم، فلو و پالیگان را در پلتفرم خود بگنجاند. انتظار می‌رود این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به زودی یک طرح آزمایشی را به زودی روز دوشنبه اعلام کند.

اینستاگرام بر روی گروه منتخبی از علاقه‌مندان به NFT در ایالات متحده تمرکز خواهد کرد. مشخص نیست که آیا اینستاگرام در طول اجرای آزمایشی از NFTهای همه شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر. این پلتفرم همچنین برای نمایش NFT از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

این آزمایش تقریباً دو ماه پس از اولین اعلام مارک زاکربرگ مبنی بر اینکه اینستاگرام NFTها را اضافه خواهد کرد، انجام شد. در کنفرانس South by Southwest در آستین، تگزاس، زاکربرگ به Daymon John از Shark Tank گفت که متا در حال کار بر روی‌آوردن NFTها به اینستاگرام در کوتاه مدت است.

همچنین اینستاگرام از کیف پول‌های رمزنگاری محبوب مانند MetaMask پشتیبانی می‌کند. این امر با توجه به اینکه کاربران باید قبل از نمایش NFTها در نمایه خود و اثبات مالکیت، کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنند، ضروری خواهد بود. آنها همچنین می‌توانند سازندگان NFT‌ها را برچسب‌گذاری کنند.

انتظار می رود این ادغام، پذیرش NFTها را افزایش دهد زیرا تعداد افرادی که به NFT دسترسی دارند را بیشتر می‌کند. تا کنون، توییتر تنها پلتفرم رسانه اجتماعی است که NFTها را به طور کامل یکپارچه کرده است.

Reddit اخیراً یک آزمایش ادغام NFT نیز داشته است و YouTube به سازندگان خود اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های فناوری را کشف کنند. اما با حدود یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، اینستاگرام NFTها را به دسته جدیدی از مخاطبان می‌آورد.

متا یکپارچه‌سازی کریپتو را افزایش می‌دهد

متا، شرکت مادر اینستاگرام، برنامه‌های دیگری را نیز فاش کرده است که بر بهره‌برداری از فناوری بلاک چین متمرکز است. تصمیم این شرکت برای تغییر نام تجاری از فیس بوک به متا در سال گذشته منجر به افزایش علاقه شرکت‌ها به متاورس شده است.

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی، ضرب‌کردن و عضویت گروه را در فیس‌بوک فعال کند. همچنین ادعا می‌شود که متا قصد دارد یک ارز مجازی به نام زاک باکس ایجاد کند.

اما تحولات مربوط به رمزنگاری آن تنها دلیلی نیست که اخیراً در اخبار منتشر شده است. متا همچنین با چندین پرونده قضایی مرتبط با نقض علامت تجاری و عدم برخورد با کلاهبرداران کریپتو در پلتفرم‌های خود مواجه است.

منبع: beINcrypto

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *