27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار منتخب سردبیر

با کاهش قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در چند ماه اخیر، حمام خون رمزارزها ادامه دارد 

  • بازار کریپتو بار دیگر رنگ قرمز پوشیده است و بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در چند ماه اخیر رسیده است.
  • وضعیت بیت کوین یک بار دیگر در 24 ساعت گذشته بدتر شد و دارایی به پایین‌ترین موقعیت خود از 24 ژانویه سقوط کرد. تا حدودی انتظار می‌رود که آلتکوین‌ها در وضعیت بدتری قرار داشته باشند.

پایین‌ترین سطح بیت کوین

زمانی که فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره را به جای 75 واحد مورد انتظار 50 واحد پایه افزایش می‌دهد، قیمت بیت کوین جهش کرد و به 40000 دلار رسید. با این حال، این افزایش قیمت مدت طولانی دوام نیاورد و دارایی مسیر خود را در چند روز بعد معکوس کرد.

در ابتدا، بیش از 4000 دلار به 36000 دلار کاهش یافت. در حالی که دیروز توانست در آن رنج بماند، در چند ساعت گذشته چرخش دیگری به خود گرفت. این بار، BTC برای اولین بار از 24 ژانویه (در Bitstamp) به بیش از 34000 دلار سقوط کرد.

به طور طبیعی، از دست دادن تقریباً 6000 دلار در تنها چند روز منجر به تغییر قابل توجهی در احساسات کلی شد، زیرا شاخص ترس و طمع بیت کوین وارد یک قلمرو عمیق «ترس شدید» شد.

در حال حاضر، بیت کوین با 34500 دلار مبارزه می‌کند و بار دیگر حدود 4 درصد در روز کاهش یافته‌است. علاوه بر این، ارزش بازار آن به حدود 660 میلیارد دلار کاهش یافته‌است.

آلتکوین‌ها به رنگ قرمز

همانطور که در بالا ذکر شد، آلتکوین‌ها نیز در رنج هستند و قرمز تقریباً بر همه نمودارها غالب است. اتریوم با افت روزانه 4.5 درصدی این روند نامطلوب را رهبری می‌کند. در مقیاس هفتگی، اتریوم بیش از 8 درصد کاهش یافته‌است و دومین کریپتو بزرگ پس از فراتر از 3000 دلار چندی پیش، به 2550 دلار کاهش یافته‌است.

بایننس کوین درصد مشابهی را از دست داد و اکنون به زیر 360 دلار رسیده‌است. Ripple، Solana، Cardano، Polkadot، Dogecoin، Avalanche، Shiba Inu، و NEAR Protocol نیز در قرمز هستند.

برای دومین روز متوالی، Terra مهم‌ترین بازنده از آلت‌کوین‌ها است. LUNA سیزده درصد دیگر از ارزش خود را از دست داده‌است و اکنون زیر 65 دلار دست و پنجه نرم می‌کند. MATIC، Shiba Inu، و CRO نیز مقادیر قابل توجهی از ارزش خود را از دست داده‌اند.

به غیر از Algorand، Axie Infinity و Tezos، بسیاری دیگر از آلتکوین‌های با ارزش بازار پایین تا متوسط قرمز هستند. به این ترتیب، ارزش بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار در چند ماه گذشته به زیر 1.6 تریلیون دلار سقوط کرده است. این بدان معناست که این شاخص طی چند روز بیش از 200 میلیارد دلار کاهش یافته‌است.

منبع: Crypto Potato

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *