30 اردیبهشت, 1403 | May, 19, 2024
اخبار منتخب سردبیر

شاخص ترس و طمع بیت کوین عمیقاً در «ترس شدید» با کاهش بیت کوین به 34 هزار دلار است

پس از اصلاحات اخیر، ترس شدید به فضای بیت کوین بازگشته است، که داده‌ها نشان می‌دهد ممکن است توسط نهنگ ها ایجاد شده باشد.

با ادامه کاهش ارزش بیت کوین، شاخص ترس و طمع معروف بار دیگر به منطقه ترس شدید سقوط کرده است. در واقع، این معیار از اواخر ژانویه، زمانی که قیمت دارایی به 33000 دلار کاهش یافت، در وضعیت ضعیفی قرار نگرفته است.

ترس کنترل را در دست می‌گیرد

از اواخر ماه مارس، فضای پیرامون ارز دیجیتال اصلی نسبتاً نزولی بوده است. بیت کوین در آن زمان نزدیک به 50000 دلار بود اما شکست خورد و به تدریج شروع به از دست‌دادن ارزش کرد. تنها در ماه آوریل، بیت کوین بیش از 10000 دلار کاهش یافت و ماه را زیر 40000 دلار بسته‌است.

ماه می هم تا الان خوب پیش نمی‌رود. بیت کوین پس از آخرین جلسه FOMC که در آن فدرال رزرو اعلام کرد به جای 75، نرخ بهره را 50 واحد افزایش خواهد داد، به 40000 دلار رسید، اما این کوتاه مدت بود.

بلافاصله پس از آن، ارز دیجیتال به زیر 36000 دلار سقوط کرد و وضعیت در 24 ساعت گذشته بدتر شد، زمانی که به پایین‌ترین قیمت خود از اواخر ژانویه یعنی حدود 34000 دلار رسید.

تا حدودی انتظار می رفت، این سقوط شدید قیمت منجر به تغییر در احساسات کلی بازار شد که توسط شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان داده شده است. با بررسی پست‌های رسانه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها، نوسانات، حجم معاملات و غیره، احساسات عمومی نسبت به دارایی را مشخص می‌کند. این متریک نتایج نهایی را از 0 (ترس شدید) تا 100 (طمع شدید) نشان می‌دهد.

از اواسط آوریل در منطقه ترسناکی قرار داشته است، اما آخرین افت قیمت آن را به ترس شدیدی سوق داد. در واقع، با نمایش 18 در حال حاضر، این شاخص در پایین‌ترین موقعیت خود از زمان افت فوق در اواخر ژانویه قرار دارد.

آیا نهنگ‌ها پشت پرده فروش هستند؟

در حالی که سرمایه‌گذاران خرد معمولاً کسانی هستند که واکنش‌های احساسی‌تری نشان می‌دهند و دارایی‌های خود را در حین فروش واگذار می‌کنند، داده‌های CryptoQuant این بار کمی داستان متفاوت را نشان می‌دهد.

آخرین تحقیقات این منبع تحلیلی نشان می‌دهد که تعداد بازیکنان و نهنگ‌های بزرگ‌تر که بین 10 تا 10000 بیت کوین به صرافی‌ها ارسال می‌کنند، نسبت به سرمایه‌گذاران کوچک‌تر که از 0.01 BTC به 10 BTC سپرده‌گذاری می‌کنند، مهم‌تر است.

به این ترتیب، CryptoQuant به این نتیجه رسید که نهنگ‌ها می‌توانند «موقعیت باز در بازار سهام داشته باشند و تحقق سود در کریپتو می تواند به معنای کاهش دارایی‌های پرخطر برای تضمین موقعیت آنها در سهام باشد.»

منبع: Crypto Potato

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *