30 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بازار بیت کوین نزولی است. آیا تسلا و میکرواستراتژی بیت کوین‌های خود را می‌فروشند؟

بازار بیت کوین بسیار بی‌ثبات بوده و به سمت افت متمایل شده است که بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را در حالت وحشت قرار داده است.

شرکت‌هایی مانند تسلا و میکرواستراتژی با همین معضل مواجه هستند که بیت‌کوین‌هایشان از افت غم‌انگیز رنج می‌برند.

میکرواستراتژی و تسلا دارای بیش از 177 هزار بیت کوین هستند

میکرواستراتژی و تسلا با هم بیش از 177 هزار بیت کوین یا به ترتیب 129218 و 48000 بیت کوین دارند.

بیت کوین از ابتدای سال 2021 در حال سقوط است و در سه ماه گذشته 27 درصد کاهش یافته است. در واقع، قیمت بیت کوین تا 30000 دلار کاهش یافت.

روند نزولی در این اقدام قیمت به دردسر بزرگی برای معامله‌گران و دارندگان عمده BTC تبدیل شده است.

از سوی دیگر، حجم معاملات 24 ساعته 84 درصد یا به 83.3 میلیارد دلار افزایش یافت. به طور خلاصه، این حدود 12 میلیارد دلار از دست دادن BTC سایر موسسات غول پیکر است.

دارندگان رمزارز اصلی

میکرواستراتژی حدود 0.61 درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارد. ارزش ورودی BTC فعلی آن 3.9 میلیارد دلار و ارزش اخیر آن 4.11 میلیارد دلار است.

در همین حال، تسلا 0.229 درصد از عرضه بیت کوین را با ارزش ورودی بیت کوین 1.5 میلیارد دلار در اختیار دارد. ارزش اخیر آن در حال حاضر 1.52 میلیارد دلار تا زمان نگارش این مقاله است.

همانطور که مشاهده می‌شود، نسبت بین قیمت خرید و فروش بسیار نزدیک است که در صورت کاهش بیشتر، می‌تواند زیان قابل توجهی را ایجاد کند.

از آنجایی که ارز دیجیتال به بیش از 50 درصد کاهش یافته‌است، دارایی‌های شرکت‌ها نیز از نظر ارزش کاهش یافته‌است.

میکرواستراتژی تقریباً 0.61٪ از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارد

آیا میکرواستراتژی بیت کوین خود را می‌فروشد؟

بنابراین، بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که حرکت بعدی تسلا و میکرواستراتژی چیست. آیا آنها هلدینگ BTC خود را خواهند فروخت؟

مایکل سیلور، مدیر عامل میکرواستراتژی، اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر 205 میلیون دلار وام دارد و آنها باید 410 میلیون دلار وثیقه داشته باشند تا بتوانند سرپا بمانند.

اکنون میکرواستراتژی می‌تواند از دارایی‌های BTC خود به عنوان وثیقه یا وثیقه استفاده کند. علاوه بر این، اگر قیمت بیت کوین به حدود 3600 دلار کاهش یابد، شرکت می‌تواند وثیقه بیشتری اضافه کند.

سیلور از طرفداران بیت کوین بوده است. میکرواستراتژی شرکت در حال حاضر دارای کل دارایی 129.218 بیت کوین یا حدود 4.1 میلیارد دلار تا زمان نگارش این مقاله است.

اگرچه میکرواستراتژی بزرگترین حجم بیت کوین را در بین موسسات تجاری عمومی دارد، اما همچنان بزرگترین خطرات را به همراه دارند. حتی اگر بیت کوین به طور گسترده در نوسان است، سیلور هیچ برنامه یا علاقه‌ای برای فروش دارایی‌های BTC خود به این زودی نشان نمی‌دهد.

تسلا 0.229 درصد از عرضه بیت کوین را در اختیار دارد

آیا تسلا همین کار را خواهد کرد؟

این شرکت اظهار داشت که سرمایه‌گذاری آن در بیت کوین به منظور تنوع‌بخشیدن به منابع نقدینگی و افزایش انعطاف‌پذیری به منظور پاداش‌دادن به سهامدارانش است.

با این حال، تسلا در ماه می سال گذشته اعلام کرد که دیگر بیت کوین را به عنوان پرداخت نمی‌پذیرد. تسلا اعلام کرد که می‌خواهد از محیط‌زیست محافظت کند و استخراج بیت‌کوین مقادیر زیادی برق مصرف می‌کند.

تسلا و میکرواستراتژی چگونه به حمام خون جاری در بازار بیت کوین واکنش نشان خواهند داد، باید منتظر ماند و دید.

منبع: bitcoinist

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *