27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بلاک استریم، بلاک و تسلا برای تسهیلات استخراج بیت کوین سبز همکاری می کنند

بلاک استریم (Blockstream) و بلاک (Block) اعلام کرده‌اند که قصد دارند استخراج بیت کوین را در تگزاس با استفاده از فناوری انرژی خورشیدی که توسط تسلا ایجاد شد آغاز کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر‌شده توسط این شرکت‌ها، انتظار می رود تسهیلات استخراج بیت کوین قبل از پایان سال جاری تکمیل شود.

به گفته CNBC، یکی از بنیانگذاران بلاک استریم، آدام بک، گفت که این تاسیسات برای اثبات اینکه استخراج بیت کوین می تواند در مقیاس بزرگ با انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شود، ساخته خواهد شد.

وی افزود که این مرکز دارای داشبوردی خواهد بود که به مردم اجازه می‌دهد تا بر عملکرد آنی پروژه نظارت کنند. اعضای عمومی می‌توانند قدرت خروجی و تعداد کل بیت کوین استخراج‌شده با استفاده از این تسهیلات را تماشا کنند.

این توسعه اخیر ناشی از همکاری Blockstream و Block است که در ژوئن 2021 وارد شد. سپس، هر دو طرف قصد خود را برای ایجاد یک تاسیسات استخراج در ایالات متحده نشان دادند.

ویژگی‌های تاسیسات

این تاسیسات با پنل های خورشیدی 3.8 مگاواتی و مگا پک 12 مگاواتی ساعتی که توسط تسلا ارائه می‌شود، تامین می‌شود.

در این اطلاعیه به صراحت آمده‌است:

«ترکیب تجهیزات فتوولتائیک تسلا و باتری مگاپک، 30 پتاهاش در ثانیه سخت‌افزار استخراج را در این مرکز با انرژی 100 درصد خورشیدی به حرکت در می‌آورد».

استخراج بیت کوین سبز می شود

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به طور فزاینده‌ای از منابع انرژی تجدیدپذیر برای استخراج دارایی دیجیتال استفاده می‌کنند و در نتیجه به حذف این تصور که فرآیند استخراج بیت کوین باعث آسیب بیشتر به محیط‌زیست می‌شود، کمک می‌کند.

درصد صنعت استخراج بیت کوین جهانی که منابع تجدیدپذیر را برای استخراج بیت کوین به کار می‌گیرد از 1٪ به 58.5 درصد افزایش یافته‌است.

آیا این امر باعث می شود تسلا دوباره بیت کوین را بپذیرد؟

تسلا، سازنده محبوب خودروهای برقی، سال گذشته با اعلام اینکه در حال خرید 1.5 میلیارد دلار دارایی دیجیتال است، موج در کریپتو ایجاد کرد. همچنین به طور موقت دارایی شاخص را به عنوان روش پرداخت برای وسایل نقلیه خود پذیرفت.

با این حال، این حرکت کوتاه مدت‌بود زیرا این شرکت نگرانی‌های زیست محیطی را علت توقف پذیرش بیت کوین ذکر کرد.

اما با شراکت این شرکت با دیگر شرکت‌های طرفدار رمزارز برای استخراج بیت‌کوین با انرژی‌های تجدیدپذیر،ممکن است شرکت تحت رهبری ایلان ماسک را ترغیب کند تا دوباره این دارایی را بپذیرد.

منبع: cryptoslate

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *