26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

جیمی دیمون مدیر عامل JPMorgan خطاب به سهامداران: امور مالی غیرمتمرکز و بلاک چین واقعی هستند

جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان (JPMorgan)، در آخرین نامه سالانه خود به سهامداران شایستگی فناوری‌های مالی غیرمتمرکز (defi) و بلاک چین را به رسمیت شناخت.

دیمون در حالی که در مورد سرمایه‌گذاری‌های شرکتش در فناوری صحبت می‌کرد، گفت:

«دبفای و بلاکچین فناوری‌های واقعی و جدیدی هستند که می‌توانند هم به شکل عمومی و هم خصوصی، چه مجاز و چه غیرمجاز، به کار گرفته‌شوند».

مدیر عامل شرکت توضیح داد: «جی پی مورگان چیس در خط مقدم این نوآوری است. ما از یک شبکه بلاک چین به نام Liink استفاده می‌کنیم تا بانک‌ها اطلاعات پیچیده‌ای را به اشتراک بگذارند. همچنین از یک بلاک چین برای جابجایی سپرده‌های دلاری توکن‌شده با JPM Coin استفاده می‌کنیم».

طبق وب سایت آن، اکنون 39 کشور تحت پوشش شبکه Liink هستند. بیش از 25 بانک پیشرو جهان برای مشارکت ثبت نام کرده‌اند و بیش از 400 موسسه پیشرو نیز نامه‌های قصد‌پیوستن را امضا کرده‌اند. بانک سرمایه‌گذاری جهانی گفت که «Liink را برای یافتن راه‌های کارآمدتر برای انتقال داده‌ها از طریق برنامه‌های کاربردی سفارشی تاسیس کرده‌است».

JPMorgan توضیح داد که «JPM Coin یک سیستم دفتر کل دارای مجوز و مشترک است که به عنوان دفتر حساب سپرده و ریل پرداخت عمل می کند و مشتریان شرکت J.P. Morgan را قادر می سازد تا دلارهای ایالات متحده را که به صورت سپرده نزد J.P. Morgan نگهداری می‌شوند انتقال دهند». در وب سایت شرکت آمد: «این سکه حرکت ارزش در زمان واقعی را تسهیل می‌کند و به حل موانع رایج پرداخت‌های بین‌مرزی سنتی کمک می‌کند».

بلاک چین کاربردهای زیادی دارد

دیمون در نامه خود به سهامداران در مورد بلاک چین نوشت:

«ما معتقدیم کاربردهای زیادی وجود دارد که در آن یک بلاک چین می‌تواند قراردادها، مالکیت داده‌ها و سایر پیشرفت‌ها را جایگزین یا بهبود بخشد».

با این حال، او هشدار داد که برای برخی اهداف، «در حال حاضر بسیار گران یا بسیار کند است که نمی توان آن را مستقر کرد».

درحالی‌که دیمون از فناوری‌های دیفای و بلاک چین تمجید می‌کند، حتی پس از اینکه جی‌پی مورگان شروع به ارائه برخی محصولات مرتبط با کریپتو به مشتریان کرد، به ارزهای دیجیتال علاقه‌ای نشان نداد.

دایمون در نوامبر سال گذشته هشدار داد: «کریپتو ارزش ذاتی ندارد… من بسیار مراقب خواهم بود». در ماه اکتبر، او گفت که بیت کوین بی ارزش است و عرضه محدود آن را زیر سوال برد. در ماه مه، او به مردم توصیه کرد که از ارزهای دیجیتال دوری کنند.

هفته گذشته، گزارش JPMorgan بیان کرد که روند صعودی محدودی برای بازارهای کریپتو وجود دارد. با این حال، در ماه فوریه، این شرکت پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین در بلندمدت به 150000 دلار خواهد رسید. با این وجود، JPMorgan گفت مقررات جهانی برای بانک‌ها برای کمک به مشتریان برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به فوریت مورد نیاز است.

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *