1 خرداد, 1403 | May, 21, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بیت کوین تحت تاثیر بحران هنگ سنگ هنگ کنگ قرار نگرفت

تحلیلگران می گویند که سقوط بازار در هنگ کنگ ناشی از سیاست‌های نظارتی است نه پولی، به همین دلیل است که تاثیر آن به کریپتوها سرایت نکرده است.

بازار سهام هنگ کنگ این هفته بدترین روز خود از سال 2008 را سپری کرد، به‌طوری که شاخص شرکت هنگ سنگ چین (HSCEI)، شاخصی از شرکت‌های چینی فهرست‌شده در هنگ کنگ، روز دوشنبه 7 درصد کاهش یافت و تا اواسط روز سه شنبه 4 درصد دیگر کاهش یافت.

BTC vs Hang Seng

BTC در مقابل Hang Seng Index (HSI)

به طور کلی HSCEI در 5 روز گذشته 16 درصد کاهش یافته‌است، در حالی که هنگ سنگ 11 درصد کاهش یافته‌است.

بلومبرگ گزارش داد که شاخص نوسانات هنگ سنگ، که برای اندازه‌گیری نوسانات در بازار سهام هنگ کنگ استفاده می‌شود، به بالای 40 رسیده‌است. این اولین باری است که از مارس 2020، زمانی که همه‌گیری کووید-19 شروع شد و بازارهای جهانی فروپاشید، این شاخص به بیش از 40 رسید.

به نظر می رسد قیمت بیت کوین (BTC) نسبتاً تحت تأثیر نوسانات بازار قرار نگرفته است و در هفته گذشته تقریباً ثابت است. بر اساس گزارش CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با 0.5 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته، 38804 دلار معامله می‌شد.

فلورا لی، مدیر موسسه تحقیقاتی هوبی، به کوین دسک گفت که این نوسانات بازار عمدتاً ناشی از تحولات نظارتی در چین و ایالات متحده است و به عوامل کلان اقتصادی کلان ارتباطی ندارد و به همین دلیل بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیری نداشته است.

او از طریق ایمیل به CoinDesk گفت:

«جمعه گذشته، SEC فهرستی از ریسک‌های خروج از فهرست را فاش کرد. پنج شرکت چینی در این فهرست ایالات متحده بوند، که باعث نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد حذف سهام چینی شد. بنابراین سرمایه‌گذاران چینی و آمریکایی در حال فروش هستند. سرمایه‌گذاران در هنگ کنگ نیز به دلیل ارتباط بین بازار این منطقه و بازار چین، اقدام به فروش کرده‌اند.»

اگرچه کاهش بازار هنگ کنگ جنبه نظارتی دارد و کلان محور نیست، برخی از سرمایه‌گذاران به افق زمانی کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند و احتیاط را ترغیب می‌کنند. اندرو باکست، مدیر ارشد فناوری Bizantine Capital، به CoinDesk گفت که او اقتصاد جهانی شکننده‌ای را می‌بیند که قبل از بازگشت قوی‌تر، ابتدا باید شکسته‌شود. وی گفت:

«شکاف‌های بالای ثروت درون کشوری، همراه با سطوح بالای بدهی‌های دولتی و سطح بالای ارتباط بین کشورها، یک اقتصاد جهانی بسیار شکننده ایجاد کرده‌است. هر سه عامل تورمی هستند و به سهام دولتی آسیب می زنند».

علیرغم فقدان همبستگی بین نوسانات بازار هنگ کنگ و ارزهای دیجیتال، اگر سرایتی هم وجود داشته باشد که بحران بازار هنگ کنگ بازار جهانی را پایین بیاورد، باکست خوش بین است که اتریوم ممکن است پلی باشد که جهان را در حین بازسازی بازار پیوند دهد.

منبع: coindesk

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *