19 اردیبهشت, 1403 | May, 8, 2024
اخبار منتخب سردبیر

شاخص کلیدی درون زنجیره‌ای بیت‌کوین سیگنال صعودی نشان می‌دهد

داده‌های درون زنجیره‌ای بیت‌کوین نشان می‌دهد که احساسات در بازار فعلی بسیار صعودی است. شاخص نسبت سود خروجی مصرف شده کوتاه مدت (SOPR) که نشان‌دهنده رفتار فعالان بازار است، به تازگی یک سیگنال بسیار صعودی را به نمایش گذاشته است.

تحلیلگران سطح فعلی این شاخص را با شرایط بازار در سال گذشته مقایسه می‌کنند که پایین‌ترین سطح بازار نزولی را نشان می‌داد.

وقتی دارندگان کوتاه مدت سود می کنند، SOPR یک سیگنال صعودی به نمایش می گذارد.

بر اساس داده‌های Glassnode که توسط تحلیلگران به اشتراک گذاشته شد، نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR) شباهت‌های بیشتری را با تابستان 2021 نشان می‌دهد که نتیجه آن‌ها صعودی است.

SOPR یک شاخص تحلیل درون زنجیره‌ای است که نمای کلی از رفتار فعالان در بازار بیت کوین ارائه می‌دهد.

هنگامی که SOPR بالاتر از 1 است، دارندگان کوتاه مدت (STHs) دارایی‌های خود را با سود می فروشند و نشان می‌دهد که احساسات صعودی در حال بازگشت به بازار هستند. برعکس، وقتی ارزش SOPR به زیر یک می‌رسد، STHها با ضرر دارایی خود را می‌فروشند.

در حال حاضر، این معیار به سطوحی نزدیک می‌شود که در سال 2021 مشاهده شد که نشان‌دهنده بازگشت بازار نزولی بود. تحلیلگر مستعار بازار، «SwellCycle»، به شباهت‌های بین این دو دوره اشاره کرد و گفت که SOPR اخیراً به بالاتر از ارزش 1 بازگشته است، همانطور که در سال 2021 بین ماه‌های می و جولای بازگشته بود.

او گفت که این نشان می‌دهد که بازار دارد به کف خود می‌رسد و همزمان با روند احساسات معکوس در بازار بیت‌کوین است. با این حال، او هشدار داد که سیگنال صعودی تنها در صورتی می‌تواند تایید شود که قیمت بیت‌کوین مورد حمایت قرار گیرد. او گفت، با این حال، عدم حمایت به سرعت کل این حرکت را شبیه سناریوهای قبلی بازار نزولی، بسمت پایین خواهد کرد.

این تحلیل توسط TheRealPlanC نیز تأیید شد. او خاطرنشان کرد که SOPR یکی از معیارهایی است که نشان می‌دهد بیت‌کوین و کریپتو دارند به کف قیمت می‌رسند:

معیارهای درون زنجیره‌ای زیر فریاد می‌زنند که بیت‌کوین و کریپتو دارند به کف قیمت خود می‌رسند:

  • جریان رکود
  • عرضه هولدر کوتاه مدت
  • SOPR هولدر کوتاه مدت
  • نوسانگر SSR
عملکرد قیمت بیت کوین در روز

با وجود سیگنال های صعودی، قیمت بیت‌کوین در روز کاهش یافت. بیت کوین (BTC) حدود 3.70 درصد کاهش یافت و در 42200 دلار معامله شد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که قیمت به چندین عامل واکنش نشان داده است. این عوامل شامل تنش ژئوپلیتیک در روسیه، تورم فزاینده و نگرانی در مورد تعدیل سیاست فدرال رزرو در ایالات متحده است.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *