9 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار منتخب سردبیر

وزارت خزانه‌داری به‌دنبال آموزش مردم در مورد خطرات سرمایه‌گذاری کریپتو

وزارت خزانه‌داری ابتکاری را برای آموزش مصرف‌کنندگان در مورد خطرات احتمالی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال آغاز خواهد کرد. این ابتکار که توسط کمیسیون آموزش سواد مالی وزارت خزانه‌داری انجام خواهد شد، با هدف ایجاد منابع آموزشی و آگاهی در مورد تفاوت دارایی‌های کریپتو با سایر روش‌های سنتی مبادله و پیچیدگی‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال است.

این ابتکار در بحبوحه پیش‌بینی فرمان اجرایی قریب الوقوع پرزیدنت بایدن صورت می‌گیرد که چشم‌انداز کریپتو در ایالات متحده را تنظیم می‌کند.

آموزش خانواده‌های آمریکایی درمورد کریپتو

نلی لیانگ، معاون وزیر دارایی داخلی در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، در مصاحبه با رویترز گفت که خزانه‌داری بر کمک به گروه‌های جمعیتی با دسترسی محدود به خدمات مالی اصلی تمرکز خواهد کرد.

افزایش تقاضا برای رمزارز تهدیدی برای ثبات سیستم مالی

معاون وزیر، لیانگ همچنین خاطرنشان کرد:

افزایش تعداد خانوارهایی که رمزارز را خریداری می‌کنند یکی از دلایلی است که آموزش می‌تواند مفید باشد. افزایش تقاضا برای رمزارز می‌تواند ثبات سیستم مالی را تهدید کند.

در مورد مزایای بالقوه پذیرش دارایی‌های دیجیتال، اندیشکده بانفوذ اظهار داشت:

«ما فقط در تلاش هستیم تا آگاهی را بدون تلاش برای حذف فناوری جدید و نوآوری جدید افزایش دهیم.»

این ابتکار پس از آن صورت می‌گیرد که لیانگ، معاون وزیر، نسبت به افزایش تقاضا برای استیبل کوین ابراز نگرانی کرده بود. در مقاله‌ای اخیر در واشنگتن پست، او گفت که استیبل کوین‌ها هنوز مشمول چارچوب‌های نظارتی ثابت نیستند.

استیبل کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند که قیمت آن‌ها معمولاً با ارزش یک ارز فیات مرتبط است. این نوع رمزارزها به‌طور گسترده برای معامله در برابر دارایی‌های دیجیتالی بی‌ثبات‌تر استفاده می‌شوند. ارزش بازار فعلی کل استیبل کوین‌ها روی هم نزدیک به 187.5 میلیارد دلار است.

طبق وب سایت وزارت خزانه‌داری، کمیسیون سواد مالی و آموزش بر اساس قانون معاملات اعتباری منصفانه و دقیق در سال 2003 تأسیس شد. این کمسیون وظیفه ایجاد خط مشی و توسعه استراتژی ملی در مورد آموزش مالی برای آمریکایی‌ها را بر عهده داشت.

این کمیسیون متشکل از رؤسای 19 آژانس فدرال دیگر، از جمله دفتر کنترل ارز، فدرال رزرو، FDIC، SEC و غیره است.

لیانگ، معاون وزیر، قبلاً در مورد تنظیم دارایی‌های کریپتو در ایالات متحده با بیان اینکه آژانس‌هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) می‌توانند از گزارش مرکز پیشرفت آمریکا (CAP) برای تنظیم ارزهای دیجیتال استفاده کنند، صحبت کرد.

در زمینه مقررات، توجه به فرمان اجرایی قریب الوقوع بایدن رئیس جمهور نیز مهم است. وی قرار است به آژانس‌های دولت فدرال دستور دهد تا در مورد موضوعات مرتبط با ارز دیجیتال تحقیق کنند و بر روی یک چارچوب نظارتی یکپارچه توافق کنند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *