22 اردیبهشت, 1403 | May, 11, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چرا Valve بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت در Steam حذف کرد

اخیراً، Gabe Newell، یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت بازی‌های ویدیویی Valve Corporation، توسعه‌دهنده پلتفرم توزیع نرم‌افزار Steam، توضیح داد که چرا شرکتش مجبور شد بیت‌کوین را به عنوان روش پرداخت در Steam متوقف کند.

Steam یک سرویس توزیع دیجیتال بازی‌های ویدئویی است که توسط Valve ایجاد شد. در سپتامبر 2003 Steam به‌عنوان یک مشتری نرم‌افزاری مستقل راه‌اندازی شد تا راهی برای Valve برای ارائه به‌روز‌رسانی‌های خودکار برای بازی‌های آن باشد. این سرویس تا حدی گسترش یافته است که می‌تواند بازی‌های ناشران شخص ثالث را نیز در بر بگیرد. استیم همچنین به یک فروشگاه دیجیتالی آنلاین مبتنی بر وب و تلفن همراه گسترش یافته است.

بیت کوین به دلیل نوسانات قیمت و افزایش قابل توجه کارمزد برای پردازش تراکنش‌های شبکه بیت کوین از شبکه پرداخت Steam حذف شد

بر اساس گزارش PC Game، بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در Steam در آوریل 2016 معرفی شد. Valve در دسامبر 2017 گفت که بیت کوین به دلیل نوسانات قیمت و افزایش قابل توجه کارمزد برای پردازش تراکنش‌های شبکه بیت کوین حذف شد.

اکتبر گذشته، Valve بی سر و صدا دستورالعمل‌های خود را برای توسعه‌دهندگان بازی به روز کرد تا یک قانون جدید مرتبط با کریپتو را شامل شود. بخش Onboardin در مستندات Steamworks یک قانون جدید داشت (#13) مبنی بر اینکه توسعه‌دهندگان بازی‌ها نباید برنامه‌های ساخته‌شده بر اساس فناوری بلاک چین که مبادله رمزارزها یا NFT را صادر می‌کنند یا اجازه می‌دهند را در Steam منتشر کنند.

بر اساس گزارش The Verge، این تغییر برای اولین بار در 14 اکتبر توسط توسعه‌دهنده یک بازی مبتنی بر NFT با نام Age of Rust اشاره شد که به گفته او به دلیل این قانون جدید از پلتفرم استیم حذف شد.

Wes Fenlon، گزارشگر PC Gamer، از رئیس Valve خواست تا نظرات خود را در مورد ارزهای دیجیتال به اشتراک بگذارد.

Newell به Fenlon گفت:

«مشکل این است که بسیاری از بازیگرانی که در فضای کریپتو هستند، افرادی نیستند که بخواهید با مشتریان خود تعامل داشته باشند… زمانی که شروع به پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت کردیم، مشکلاتی داشتیم. 50 درصد از آن تراکنش‌ها تقلبی بوده است که عددی گیج کننده است. ما نمی‌خواستیم چنین مشتریانی داشته باشیم.

فن‌آوری‌های بسیار جالبی در بلاک چین‌ها و کشف نحوه انجام یک دفتر کل توزیع‌شده وجود دارد، [اما] من فکر می‌کنم که مردم متوجه نشده‌اند که چرا شما واقعاً به یک دفتر کل توزیع‌شده نیاز دارید…

بین آنچه که باید باشد و آنچه واقعاً در حال حاضر در دنیای واقعی است، تفاوت وجود دارد. و این همان جایی است که ما در مورد چیزهای NFT مبتنی بر بلاک چین بودیم. بسیاری از NFTها مشتریان را از دچار سوتفاهم می‌کردند و کلاهبرداری می‌کردند. و ما می‌گفتیم: این کاری نیست که ما می‌خواهیم انجام دهیم. نمی‌خواهیم تعداد زیادی از مشتریانمان را از بپیچانیم، بنابراین این تصمیم را گرفتیم. هیچ چیز ذاتی در مورد دفترهای توزیع‌شده وجود ندارد که آنها را مشکل ساز کند. فقط تا اینجای کار تقریباً همیشه این چیزی است که تجربه ما بوده است.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *