16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار مقالات

انباشت هولدرهای بیت‌کوین در حال افزایش است

با افزایش قیمت بیت‌کوین  روند انباشت هولدرهای بیت‌کوین هم در حال افزایش است.

یکی از معیارهای کلیدی درون زنجیره‌ای که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، نسبت ارزش تمام شده یا واقعی بیت‌کوین‌های هولد شده (RHODL) است. این نسبت از موج‌هایی که بیت‌کوین‌های هولد‌شده در مارکت کپ بازار (realized cap HODL waves)  به‌وجود می‌آورند استفاده می‌کند که معیار موج‌ اصلی هودل بازار (Original HODL Wave) را می‌گیرد و UTXOها (خروجی‌های خرج نشده تراکنش) را در هر بازه زمانی با قیمت واقعی‌شان مشخص می‌کند. به‌طور خاص نسبت Realized HODL از بازه زمانی یک هفته‌ای و یک تا دو ساله ارزش تمام شده بیت‌کوین‌های هولد‌شده بازار استفاده می‌کند.

اهمیت نسبت RHODL 

با استفاده از این معیار، بهتر می‌توانیم بفهمیم که چه اتفاقی برای کوین‌های جوان‌تری که به‌تازگی هولد شدند در برابر کوین‌های قدیمی‌تری که مدت‌هاست از نگهداری آن‌ها می‌گذرد می‌افتد. همانطور که کوین‌های جوان‌تر مسلط‌تر می‌شوند و این نسبت افزایش می‌یابد، دارندگان بلندمدت مقدار کمتری از ارزش واقعی بازار را در اختیار دارند. با کاهش این نسبت، دارندگان بلندمدت در مقایسه با کوین‌های جوان‌تر، ارزش واقعی‌ بازار بیشتری را در اختیار دارند. یک بازار داغ، تسلط بیشتر کوین‌های جوان را نشان می‌دهد.

در رکوردهای قبلی بیت‌کوین در سال 2021، ما شاهد افزایش کوین‌های جوان‌تر نسبت به کوین‌های قدیمی مانند چرخه‌های قبلی نبودیم. ما شاهد افزایش نسبت RHODL در طول سال بودیم، اما هرگز مانند چرخه 2016 داغ نشد. این می‌تواند به دلیل یک چرخه در حال تغییر، بلوغ بیشتر بازار یا این واقعیت باشد که ما شاهد موج قابل توجهی از تقاضای جدید که خواستار خرید کوین‌های جوان‌تر باشند در چرخه‌های گذشته نبودیم.

قیمت بیت کوین بر اساس نسبت RHODL

طی ماه گذشته، شاهد افزایش قابل توجهی در بازه‌های زمانی HODL Waves و Realized Cap HODL Waves از یک تا دو سال بوده‌ایم. کوین‌های بیشتری در این بازه زمانی توسط هولدرها نگهداری می‌شوند و وزن اقتصادی بیشتری را در محاسبه نسبت RHODL اشغال می‌کنند، زیرا موجودی طولانی‌مدت بیشتری وارد بازار می‌شود. در نتیجه، نسبت RHODL درست در حدود صدک 50 بین حالت خنثی و سرد است.

از لحاظ زمانی، ما شاهد بودیم که در حدود 50 درصد از کوین‌های عرضه‌شده در بازه زمانی یک تا دو سال بودند، در حالیکه در حال حاضر این مقدار 12.93 درصد است. ما به دنبال روند افزایش انباشت هولدرهای بیت‌کوین پس از بالا رفتن قیمت بیت‌کوین هستیم. با ادامه انباشت و نگهداری طولانی‌تر کوین‌های قدیمی، نسبت RHODL کاهش می‌یابد و  خرید بیت‌کوین را به خرید با سابقه نگهداری جذاب‌تری تبدیل می‌کند.

موج‌های بیت‌کوین‌های هولد‌شده در مارکت کپ بازار برای یک تا دو سال و یک هفته تا یک ماه

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *