8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

بیت کوین 6 بار از سطح کلیدی قیمت دفاع می کند – آیا 44 هزار دلار بعدی است؟

حق بیمه آتی بیت کوین نشان می دهد که حرکت صعودی دیگر وجود ندارد، بنابراین آیا قیمت بیت کوین در خطر تغییر روند است؟

 

مشتقات بیت کوین تغییر کرده اند و نشان می دهد که حرکت صعودی مشاهده شده در ماه گذشته اکنون از بین رفته است، در حالی که بیت کوین همبستگی با بازارهای سنتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 

 

مقاومت قیمت بیت کوین بالای 41800 دلار

 

قیمت BTC در پایان 14 ژانویه نوسانات متوسطی را تجربه کرد زیرا قیمت آن به 41,690 دلار سقوط کرد و در 15 ژانویه 3 درصد کاهش یافت.جالبتر اینکه این ششمین باری بود که پشتیبانی 41800 دلاری در کمتر از یک ماه آزمایش شد. معامله گران اکنون این سوال را مطرح می کنند که آیا آخرین حرکت نشانه ای از قدرت است و چه عواملی برای یک رالی بالقوه بالای 44000 دلار می تواند باشد.

 

 

برخی از تحلیلگران اصلاح 9.1 درصدی قیمت بیت کوین در 12 ژانویه را به خروج ماینرهای بیت کوین نسبت می دهند، به طوری که CryptoQuant گزارش می دهد که نزدیک به 1 میلیارد دلار بیت کوین به صرافی ها ارسال شده است که بالاترین میزان در شش سال گذشته است.

 

سرمایه گذاران می ترسند که نرخ هش بیت کوین که در شش ماه گذشته 44 درصد افزایش یافته است، ماینرها را وادار کند که سکه ها را با سرعت بسیار بالاتری از جمله موقعیت های نگهداری خود بفروشند. مدیر دارایی دیجیتال CoinShares پیش بینی می کند که میانگین هزینه استخراج 1 بیت کوین پس از هاوینگ آوریل 2024 به 37800 دلار افزایش خواهد یافت.

 

گزارش CoinShares 19 درصد از قدرت هش استخراج بیت کوین را در بر می گیرد و تخمین می زند که تنها پنج شرکت از 14 شرکت مورد تجزیه و تحلیل پس از نصف شدن سودآور باقی خواهند ماند. در اصل، معامله گران دلایلی برای این باور دارند که خروج ماینرهای بیت کوین به صرافی ها ممکن است ادامه یابد.

 

 

همبستگی BTC در مقابل طلا، سهام افزایش می یابد

 

قیمت بیت کوین در 30 روز منتهی به 15 ژانویه نسبتا ثابت بود، به این معنی که اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در 11 ژانویه تأثیر کمی داشت، حداقل از یک بازه زمانی طولانی تر.

 

جالب اینجاست که هم قیمت های آتی S&P 500 و هم قیمت طلا به دلار آمریکا 0.5 درصد در مدت مشابه افزایش یافته است. در واقع، همبستگی 50 روزه بیت کوین با بازار سهام ایالات متحده و طلا در ماه گذشته بالا بوده است.

 

 

توجه کنید که چگونه همبستگی قیمت 50 روزه بیت کوین در برابر طلا از نوامبر تا کنون بالای 65 درصد و نسبت به معاملات آتی S&P 500 در سه هفته گذشته بالای 75 درصد بوده است. این اعداد در طول زمان به شدت تغییر می کنند، اما آخرین داده ها نشان می دهد که محرک های اقتصاد کلان به روشی مشابه بر دارایی های سنتی و بیت کوین تأثیر گذاشته اند.

 

به عنوان مثال، آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در 15 ژانویه انقباض 0.1 درصدی تولید ناخالص داخلی را در سال 2023 نسبت به سال قبل اعلام کرد. بر اساس گزارش رویترز، وزارت اقتصاد آلمان نگران‌کننده‌تر اشاره کرد که «شاخص‌های اولیه کنونی نشان‌دهنده بهبود سریع اقتصادی نیستند».

 

در ایالات متحده، پس از رشد 3.4 درصدی شاخص قیمت مصرف کننده در ماه نوامبر، تورم همچنان بزرگترین منبع نگرانی است. به گفته روبیلا فاروقی، اقتصاددان ارشد در High Frequency Economics، “این خوانش ها از دیدگاه فدرال رزرو ایالات متحده حمایت می کند که موضع سیاست باید برای مدتی محدود کننده بماند.”

 

به طور خلاصه، سرمایه‌گذاران متوجه شدند که کاهش مؤثر نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی ممکن است بیشتر از حد پیش‌بینی شده طول بکشد و باعث شود که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت علاقه نشان دهند.

 

از یک سو، چشم انداز انتشار بسته های محرک تریلیون دلاری توسط ایالات متحده به دلیل محدودیت های بودجه وجود دارد. از سوی دیگر، فشار تورمی توانایی بانک‌های مرکزی را برای کاهش نرخ بهره محدود می‌کند.

 

داده های آتی بیت کوین دیگر صعودی نیست

 

برای درک اینکه آیا سرمایه گذاران بیت کوین نزولی شده اند یا خیر، باید حق بیمه آتی بیت کوین را که به عنوان نرخ پایه نیز شناخته می شود، تجزیه و تحلیل کرد. معامله گران حرفه ای به دلیل عدم وجود نرخ تامین مالی، قراردادهای ماهانه را ترجیح می دهند. در بازارهای خنثی، این ابزارها با حق بیمه 5 تا 10 درصد معامله می شوند تا دوره تسویه طولانی مدت آنها را در نظر بگیرند.

 

داده‌ها نشان می‌دهند که حق بیمه آتی بیت‌کوین در 9 درصد در زیر آستانه خنثی تثبیت شده است – برخلاف حرکت صعودی که تا 12 ژانویه ادامه داشت. در حالی که با ساختار نزولی فاصله دارد، که به حق بیمه سالانه زیر 5 درصد نیاز دارد، بدیهی است که سرمایه گذاران بیت کوین دیگر انتظار ندارند قیمت آن در کوتاه مدت افزایش یابد.

 

ممکن است کسی هرگز متوجه نشود که دقیقاً چه چیزی باعث اصلاح به 41690 دلار شده است، و همچنین ممکن است مربوط به این باشد که لری فینک، مدیر عامل BlackRock، ETF نقطه‌ای را «سنگ پله‌ای برای توکن‌سازی» دارایی‌های دنیای واقعی نامیده است، که قطعاً برای BTC مفید نیست. قیمت در کوتاه مدت

 

فینک اخیراً در مورد بیت کوین نیز اظهار نظر کرد و گفت:

 

“من باور نمی کنم که این هرگز یک ارز باشد. من معتقدم که این یک کلاس دارایی است.”

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *