21 اردیبهشت, 1403 | May, 9, 2024
اخبار منتخب سردبیر

نمودار سبز رنگ تتر و USDC در بازار کریپتو

تهدید بانک مرکزی روسیه (نسبت به ممنوعیت کریپتو) می‌تواند ضرر در بازار را تا حدودی توجیه کند. یک ماه از آغاز سال 2022، اکثر رمزارزها از جمله بیت کوین در 31 ژانویه روند خود با ضرر آغاز کردند. با ارزش‌ترین دارایی کریپتو با قیمت 40193 دلار با ضرر 1.84 درصدی در صرافی هندی CoinSwitch Kuber معامله می‌شود. در مبادلات بین المللی نیز، بیت کوین تا 2.7 درصد ضرر داده است. طبق CoinMarketCap، Binance و Coinbase، قیمت بیت‌کوین در ناحیه 40000 دلار در نوسان است. در کل این ماه، عملکرد بیت‌کوین تحت تأثیر نوسانات بازار باقی ماند که در نهایت بر سود کلی بخش کریپتو تأثیر گذاشت.

اتر هم به‌دنبال بیت‌کوین از نردبان قیمت افتاد. اتر با افت 1.66 درصدی، با قیمت 2730 دلار معامله می‌شود.

با توجه به اینکه دو ارز دیجیتال برتر در تلاش برای جمع آوری سود هستند، اکثر آلتکوین‌ها نیز با ضرر مواجه شده اند.

بایننس کوین، کاردانو، سولانا، ریپل و پالیگان در میان چندین ارز دیجیتال دیگر شاهد افت قیمت قابل توجهی بودند.

Dogecoin و Shiba Inu مبتنی بر میم نیز نتوانستند به ارزش خود اضافه کنند.

در میان کسادی بازار، تنها Tether، USD Coin و Chainlink موفق به ثبت سودهای نهایی در نمودارهای قیمت ارزهای دیجیتال شدند.

دلایل کسادی بازار کریپتو

در روزهای اخیر چندین دلیل با یکدیگر همسو شده‌اند و بازار کریپتو را تحت فشار قرار داده‌اند که منجر به زیان کلی قابل توجهی شده است.

تهدیدهای بانک مرکزی روسیه مبنی بر ممنوعیت کریپتو در این کشور یکی از دلایلی بود که باعث شد ارزهای دیجیتال تا پایان ژانویه 2022 سودی نداشته باشند. در حال حاضر، روسیه در حال بررسی نقشه راهی برای تنظیم دارایی های دیجیتال به جای اعمال ممنوعیت کلی مانند چین است.

در هند نیز، سرمایه‌گذاران در بخش کریپتو منتظر جلسه بودجه سالانه هستند که اول فوریه برگزار می‌شود. هنوز مشخص نیست که وزیر دارایی Nirmala Sitharaman قصد دارد در سخنرانی بودجه خود به بخش کریپتو بپردازد یا خیر. اما احتمال دارد که این موضوع در جلسه بودجه پارلمان مطرح شود.

در نوامبر سال گذشته، وزارت دارایی پیش نویس لایحه نظارتی کریپتو را در دستور کار پارلمان قرار داد. لایحه‌ای که ممنوعیت ارزهای دیجیتال خصوصی را پیشنهاد می‌کرد در جلسه گذشته به مجلس نرسید و منتظر تصویب کابینه بود.

در همین حال، کارشناسان صنعت بر این باورند که قوانین هوشمند برای محافظت از سرمایه‌گذاران کریپتو در برابر خطرات بازار غیرقابل چشم پوشی هستند.

تیم تحقیقاتی در CoinDCX به Gadgets360 گفت:

همانطور که صنعت کریپتو به بلوغ می‌رسد، مقررات هوشمند برای محافظت از کاربران و شرکت ها و تشویق نوآوری در صنعت مهم هستند. در آینده عرصه دیجیتال به طور فزاینده‌ای گسترده‌تر خواهد شد لذا وضع چنین قوانینی ضروری است.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *