27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار

اینترنت کامپیوتر قصد دارد تا پایان سال محصول حاصل از ادغام BTC و ETH را راه‌اندازی کند

اینترنت کامپیوتر (Internet Computer) نقشه راهی برای سال 2022 و پس از آن منتشر کرد که نشان می‌دهد برنامه‌هایی برای ادغام با بیت کوین و اتریوم تا پایان سال دارد.

اینترنت کامپیوتر یک بلاک‌چین و پروتکل عمومی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را مستقیماً روی بلاک‌چین نصب کنند. Dfinity که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در زوریخ است پس از سالها توسعه، در ماه می 2021 اینترنت کامپیوتر را راه اندازی کرد.

 

ادغام ICP #BTC# موج جدیدی از برنامه‌های DeFi را ایجاد می‌کند که برای استفاده از بزرگترین ارز دیجیتال جهان ساخته‌شدند.
داستان کامل: https://t.co/kexreQTw20 pic.twitter.com/bQkKdel7r5
DFINITY Foundation (@dfinity) January 27, 2022—

 

ادغام مستقیم بیت‌کوین به عنوان بخشی از “نسخه کرومیوم ساتوشی” Dfinity که برای سه ماهه اول 2022 برنامه ریزی شد، راه اندازی می‌شود. محصول جدید قراردادهای هوشمند را با استفاده از رمزنگاری Chain Key به بلاک‌چین بیت‌کوین اضافه می‌کند و نیاز به استفاده از پلی که ممکن است شبکه را به روی عوامل مخرب باز کند برطرف می‌کند.

برتو پارگا پنا، عضو انجمن Dfinity، توضیح داد که رمزنگاری کلید زنجیره‌ای یکی از پیشرفت‌های اساسی است که اینترنت کامپیوتر را قادر می‌سازد تا با میلیون‌ها نود (node) تراز شود.

این مجموعه ای از پروتکل های رمزنگاری است که نودهایی را که اینترنت کامپیوتر را تشکیل می‌دهند و همینطور موتوری که آن را به حرکت در می‌آورد و عملکرد آن را ممکن می کند هماهنگ و موزون می‌کند.

دیگو پراتس، مدیر محصولات Dfinity، در پست نقشه راه 29 ژانویه نوشت:

«قراردادهای هوشمند در اینترنت کامپیوتر می‌توانند بیت‌کوین را بدون نیاز به کلیدهای خصوصی، نگهداری، ارسال و دریافت کنند».

در همین حال، ادغام با اتریوم برای سه ماهه سوم سال 2022 با “نسخه وانادیوم ویتالیک” انجام می‌شود. Dfinity هنوز جزئیات بیشتری در مورداین ادغام منتشر نکرد، اما معاون رئیس ارتباطات، مایکل لس، به Cointelegraph توضیح داد:

«بنابراین، هنگامی که شما یک تراکنش بر روی اینترنت کامپیوتر در بیت‌کوین انجام می‌دهید، دفتر کل بیت‌کوین را در مقایسه با آنچه امروز با یک پل می‌بینید،  تغییر می دهد. این مانند یک بیت کوین یا اتر کاور شده است.»

Dfinity اولویت‌بندی این ادغام ها را برای کمک به تسهیل چشم‌انداز خود برای “آینده چند زنجیره‌ای” انتخاب کرد. لس گفت: «اگر قرار است بیت‌کوین برای همیشه وجود داشته باشد، ما واقعاً چگونه باید آن  ارائه می‌کنیم؟ بهترین تجربه کاربری این است که همه این شبکه ها را مستقیماً ترکیب کنید.

در دسامبر، Dfinity قراردادهای هوشمند (که در اکوسیستم خود “Canisters” نامیده می‎‌شود) را فعال کرد تا توکن های ICP خود را حفظ کنند. ICP در حال حاضر از 250000 پرس و جو در ثانیه پشتیبانی می کند که با احتساب پایان تراکنش، در 1-2 ثانیه کل فرآیند اجرا می‌شود.

 

1/ اعلام نقشه راه جدید برای اطمینان از اینکه InternetComputer# قوی‌ترین بلاک‌چین همه‌منظوره برای ساختن برنامه های Web3 بی‌نهایت مقیاس‌پذیر، باقی می‌ماند.
Titanium: اواسط سه ماه اول
Chromium: پایان سه ماه اول
Carbon: سه ماه دوم
Vanadium: سه ماه سوم
Iridium: سه ماه چهارم
Futurium: 2023https://t.co/WHpU4dkHqk
 DFINITY Foundation (@dfinity) January 28, 2022—

 

مهندس ارشد نرم افزار در Dfinity Kyle Peacock به کوین تلگراف گفت: «ICP روی Canisters ویژگی مهمی بود که آن را قابل دوام کرد. احتمالاً زمانی که ادغام مستقیم با BTC و ETH منتشر شود، هیجان‌رده خواهید شد».

در 28 ژانویه، کوین تلگراف گزارش داد که بلاک‌چین اینترنت کامپیوتر از اولین صرافی غیرمتمرکز (DEX) Sonic خود استقبال کرد و حداقل دو صرافی دیگر هم در دست تولید هستند.

به نظر می رسد که DEX “InfinitySwap” با پشتوانه Polychain Capital خود را به سمت سرمایه‌گذاری برای ادغام با بیت‌کوین سوق می‌دهد.به گفته لی، محصول جدید به کاربران امکان می‌دهد بیت‌کوین خود را به عنوان ارائه‌دهندگان نقدینگی به اشتراک بگذارند.

توکن ICP در پنج روز اول سال جدید در میان انبوهی از اخبار خوش‌بینانه، 56 درصد افزایش یافت. با این حال، یکی از بدترین دارایی‌های رمزارز در سال 2021 بود که 97 درصد نسبت به بالاترین رکورد خود در ماه مه کاهش یافت. در 4 ژانویه، بایننس اعلام کرد که ابزار مالی را فهرست می کند که معامله‌گران را قادر می‌سازد تا ICP را مستقیماً با توکن بومی اتریوم (ETH) مبادله کنند.

ایده یک کامپیوتر جهانی دائمی توسط دومینیک ویلیامز، فن‌آور Ethereum الهام گرفته شد که بنیانگذار و دانشمند ارشد Dfinity شد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *