16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چرا سناتور آمریکایی، تد کروز نسبت به بیت‌کوین انقدر خوش‌بین است؟

تد کروز (Ted Cruz) سناتور تگزاس بار دیگر حمایت خود را از بیت‌کوین نشان داد. اخیرا بیت‌کوین در بین طبقه حاکم محبوبیت پیدا کرده است و سیاستمداران بیشتری از آن حمایت می‌کنند. تد کروز جمهوری‌خواه که موضع صعودی در مورد دارایی دیجیتال دارد، دلیل حمایتش از ارز دیجیتال را فاش کرد. اخیرا در یک سخنرانی، کروز از مسائل مربوط به کنترل دولت بر دارایی‌های مالی شهروندان ابراز تاسف کرد و بیت‌کوین را برای جلوگیری از این امر تحسین کرد.

چرا کروز از بیت کوین پشتیبانی می کند؟

سناتور آمریکایی تد کروز در سخنرانی خود به جزئیات در مورد این موضوع پرداخت که چرا از بیت‌کوین حمایت می‌کند. او با اشاره به مسائل اخیر کانادا، توضیح داد که کنترل دلیل اصلی حمایت وی از بیت‌کوین است. نخست وزیر کانادا جاستین ترودو و دولت حساب‌های متعلق به معترضان و حامیان کامیون‌داران را مسدود کردند. حتی تا آنجا پیش رفتند که سعی کردند حساب‌های بیت‌کوین این معترضان و حامیان آن‌ها را نیز مسدود کنند.

کروز توضیح داد که همه چیز باید غیرمتمرکز و از هم جدا شود. علاوه بر این، یکی از دلایلی است که او نسبت به بیت‌کوین بسیار خوش‌بین است این واقعیت است که دارایی دیجیتال نمی‌تواند توسط هیچ نهاد یا دولتی کنترل شود.

« غیرمتمرکز و غیرقابل کنترل بودن از دلایلی است که من نسبت به کریپتو و بیت‌کوین بسیار خوش‌بین هستم.»

این سناتور توضیح داد که وقایعی که در هفته گذشته در کانادا رخ داد، نشان دهنده این واقعیت بود که چرا نیاز به وجود بیت‌کوین است. وی به نامه کوبنده‌ای که ارائه‌دهنده نرم‌افزار Nunchuk به دادگاه عالی انتاریو ارسال کرد اشاره کرد و آن را خارق العاده ‌خواند. همانطور که در نامه هم به‌طور مستقیم ذکر شد سناتور هم گفت که آن‌ها نمی‌توانند کیف پول‌های کریپتو کسی را طبق دستور دادگاه مسدود کنند.

در ادامه، کروز گفت که عدم متمرکز بودن بیت‌کوین موجب شد که چین دارایی دیجیتال را در این کشور ممنوع کند. سناتور گفت که دلیل ممنوعیت ارز دیجیتال در این کشور این است که دولت نمی‌تواند دارایی دیجیتال را کنترل کند. او همچنین گفت که این همان دلیلی است که سناتور الیزابت وارن تا این حد مخالف ارز دیجیتال است، زیرا آنها نمی‌توانند ارز دیجیتال را کنترل کنند.

«وارن از بیت کوین متنفر است. دولت چین و الیزابت وارن، هر دو می خواهند شما را کنترل کنند. آن‌ها می‌خواهند دارایی‌هایتان، پس‌اندازهایتان، گفتارتان، زندگی‌تان، فرزندانتان، هر چیزی را که دوست دارند را کنترل کنند. بنابراین ما باید ابزارهای کنترل شهروندان را از بین ببریم.»

سناتور وارن دموکرات در مقاطع مختلف گذشته از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال انتقاد کرد. وی ارزهای دیجیتال  را به‌عنوان بانک‌های سایه‌ جدید یاد کرد. وارن همچنین در گذشته گفت که دارایی‌های دیجیتال مسیر واقعی به سوی برابری مالی نیستند.

تد کروز همچنان مدافع سرسخت بیت‌کوین است. جمهوری خواه تگزاسی اخیر فاش کرد که بیت کوین را به ارزش 50000 دلار در طول سقوط اخیر آن در ژانویه خریداری کرد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *