27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار

بیت‌کوین به‌طور فزاینده‌ای در برابر افزایش نرخ فدرال رزرو آسیب‌پذیر است

بانک جهانی سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس هشدار داد که بیت‌کوین با افزایش پذیرش عامه مردم، به طور فزاینده‌ای در برابر افزایش نرخ فدرال رزرو آسیب پذیر است.

بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس روز پنجشنبه یک یادداشت تحقیقاتی منتشر کرد که در آن به جزئیات آسیب‌پذیری فزاینده بیت‌کوین در برابر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پرداخت.

زک پاندل، رئیس استراتژی ارز خارجی بانک و ایزابلا روزنبرگ، تحلیلگر FX، توضیح داد که با افزایش پذیرش عامه مردم،  آسیب‌پذیری بیت‌کوین در برابر سیاست فدرال رزرو افزایش می‌یابد. تحلیلگران این بانک توصیف کردند:

 

در طی دو سال گذشته، از آنجایی که بیت‌کوین شاهد استقبال گسترده‌تری از طرف عامه مردم بوده است، همبستگی آن با دارایی‌های کلان افزایش یافته است.

 

با اشاره به اینکه بازده اوراق قرضه بالاتر بر سهام فناوری در هفته های اخیر تأثیر گذاشته است، با کاهش بیش از 13 درصدی شاخص نزدک 100 در سال،
تحلیلگران خاطرنشان کردند: «بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال احتمالاً از همان نیروها آسیب دیده‌اند… این دارایی‌ها از نیروهای اقتصاد کلان، از جمله انقباض پولی بانک مرکزی مصون نخواهند بود.»

اکنون بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در سال جاری نرخ بهره را پنج برابر افزایش دهد. گلدمن ساکس معتقد است که فدرال رزرو می تواند در هر جلسه امسال نرخ بهره را افزایش دهد. بیانیه پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در هفته گذشته زمان مشخصی را برای زمان وقوع این افزایش ارائه نکرد. اگرچه نشانه‌ها حاکی از آن است که ممکن است جلسه در ماه مارس باشد.

تحلیلگران گلدمن در ادامه اظهار نظر کردند:

 

با گذشت زمان و توسعه بیشتر فناوری بلاک‌چین، از جمله برنامه‌های کاربردی در متاورس، ممکن است باد موافق سکولاری را در جهت ارزشگذاری‌های دارایی‌های دیجیتالی خاص ایجاد کند.

 

متاورس و یک فرصت 8 تریلیون دلاری

اخیرا گلدمن ساکس گفت که متاورس می‌تواند یک فرصت 8 تریلیون دلاری باشد. بانک سرمایه‌گذاری رقیب، مورگان استنلی هم مقدار مشابه‌ای را برای متاورس تخمین زد.

در اوایل این ماه، گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که بیت کوین می‌تواند به 100000 دلار برسد، زیرا این ارز دیجیتال همچنان سهم بازار طلا را به خود اختصاص می‌دهد. بزرگ‌ترین بانک سوئیس، UBS، هم نسبت به زمستان کریپتو در میان انتظارات افزایش نرخ بهره و مقررات فدرال رزرو هشدار داد. بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله بر اساس داده‌های Bitcoin.com Markets با قیمت 37502 دلار معامله می‌شود. کریپتو در هفت روز گذشته 6.6 درصد رشد داشته اما در 30 روز گذشته 20.5 درصد کاهش داشته است. با این حال، هنوز 9.8 درصد برای امسال افزایش داشت.

گزارش اخیر Crypto.com نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تعداد افرادی که کریپتوهای جهانی دارند در سال جاری از 1 میلیارد نفر فراتر رود.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *