13 اردیبهشت, 1403 | May, 1, 2024
اخبار فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

آیا فروش 5 میلیارد دلاری نهنگ بیت کوین باعث سقوط قیمت بیت کوین پس از ETF شد؟

تجزیه و تحلیل زنجیره ای بیت کوین باعث می شود که یک تحلیلگر پیشنهاد کند که فشار قیمت بیت کوین ممکن است از سال 2021 به یک خریدار بیت کوین که مدت ها در رنج است کاهش یابد.

 

یک نظریه جدید نشان می‌دهد که می‌توانست به دلیل یک نهنگ در هفته گذشته 9000 دلار کاهش یابد. جیمز ون استراتن، پژوهشگر و تحلیلگر داده در شرکت بینش ارزهای دیجیتال CryptoSlate، در پستی در X (توئیتر سابق) در 18 ژانویه، توجه را به یک نهاد عظیم فروش بیت کوین جلب کرد.

 

یک نهنگ بیت کوین، 100 میلیون دلار سود؟

 

کاهش 15 درصدی بیت کوین از 49000 دلار، که در 11 ژانویه آغاز شد، به طور گسترده به رویداد “فروش اخبار” به عنوان بخشی از تایید ایالات متحده از صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) نسبت داده می شود. با این حال، برای ون استراتن، یک رقیب جدید در رادار وجود دارد. تجزیه و تحلیل قیمت تحقق یافته عرضه بیت کوین – قیمتی که سکه ها آخرین بار در آن جابجا شده اند – کاهش قابل توجهی در بالاترین سطح خودنمایی می کند.

 

تحقیقات او یک نهاد ناشناس را در جریان دادرسی دخیل دانست. این سرمایه گذار یک انبار غول پیکر از 100000 بیت کوین را در طول صعود بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ در سال 2021 خریداری کرد که در آن زمان به ارزش 4.8 میلیارد دلار بود.

 

هفته گذشته، پس از حفظ این موقعیت از طریق کاهش بعدی قیمت BTC، نهنگ در نهایت شکست خورد – و شانس فروش به قیمت 49000 دلار خیلی خوب بود که نمی‌توان از آن گذشت.

 

ون استراتن در کنار داده‌های شرکت تحلیلی Glassnode نوشت: به همین دلیل است که (به نظر من) در 12 ژانویه، بیت‌کوین بزرگترین کاهش یک روزه خود را از زمان سقوط FTX داشت و پس از شروع معاملات ETF کاهش یافت.

 

حتی با وجود تنها 1000 دلار بین ورود و خروج، اندازه پشته بیت کوین نهنگ ها می توانست 100 میلیون دلار سود را برای آنها به ارمغان بیاورد – با وجود ماندگاری طولانی ترین بازار نزولی بیت کوین هنوز یک جایزه ارزشمند است. ون استراتن ادامه داد: “من تصور می کردم که آنها به دلیل داشتن ضرر 75 درصدی غیرقابل درک، نگه داشته می شدند.”

 

سپس این امر بازار را وارد شور و هیجان کرد، همراه با انحلال، «فروش اخبار» و زیان دهی رکورد.

 

نمودار توزیع قیمت واقعی تعدیل شده توسط نهاد بیت کوین. منبع: James Van Straten/X

 

 

فروش عمده BTC ممکن است تمام نشده باشد.

 

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، نزول پس از ETF به زودی جرقه نقدینگی گسترده در میان معامله گران را به همراه داشت و خطر یک دور باطل زیان را به همراه داشت که BTC/USD هنوز به طور قابل توجهی از آن بازیابی نکرده است.

 

تأثیر دسترسی نهادی به بیت‌کوین همچنان باید حضور آن را در بازارها از نظر عرضه محدود و افزایش قیمت‌های مرتبط احساس کند. در همین حال، حجم فروش احتمالی نهنگ به اندازه ای بود که با فعالیت ETF، از جمله چرخش به خارج از Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) رقابت کرد.

 

برای زمینه، $GBTC تنها 27 هزار بیت کوین را با تقاضای مشابه برای ورودی به ETF فروخته است. این IMO کافی نیست. فکر نمی‌کنم FTX هنوز موقعیت gbtc خود را منحل کرده باشد.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *