28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بیت کوین در بحبوحه دستور اجرایی بایدن از 41500 دلار عبور کرد

با وجود اینکه صنعت کریپتو منتظر افشای جزئیات بیشتر در مورد دستور اجرایی ایالات متحده است، بزرگترین رمزارز جهان، در بحبوحه افزایش شدید ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه به بالای 41500 دلار رسید.

بیت کوین تا 8.8 درصد رشد کرد و به 41,874 دلار رسید. براساس داده‌های CoinGecko، اتر 6.7 درصد افزایش یافت، در حالیکه Terra توکن برتر دیگر تقریباً 20 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران منتظر به‌روزرسانی دستور اجرایی احتمالی رئیس‌جمهور جو بایدن در این هفته هستند که انتظار می‌رود استراتژی دولت ایالات متحده برای ارزهای دیجیتال را تشریح کند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری در در بیانیه‌ای در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری روز سه‌شنبه که بعداً حذف شد این دستور را ستایش کرد و گفت:

«رویکرد این دستور از نوآوری مسئولانه‌ای که می‌تواند به منافع قابل توجهی برای ملت، مصرف‌کنندگان و کسب و کارها منجر شود، حمایت می‌کند.»

هیدن هیوز، مدیر اجرایی پلتفرم تجاری رسانه‌های اجتماعی آلفا ایمپکت (Alpha Impact) در پیامی در روز چهارشنبه گفت:

«سال‌ها، بازار کریپتو به دلیل فقدان شفافیت نظارتی در ایالات متحده با مانع مواجه است. اگر دستورالعمل‌های روشن تصویب شوند، این می‌تواند نقطه عطفی برای صنعت باشد.»

بیت کوین در اکثر ایام سال بین 33000 تا 48000 دلار نوسان داشته است. آخرین حرکت صعودی با وجود فضای دلگیر بازارهای گسترده‌تر به دلیل جنگ در اوکراین و هرج و مرج در کالاها انجام شد.

افزایش پرایوسی کوین‌ها (Privacy Coin)

داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که رمزارزهای Privacy Coin (حریم خصوصی محور) Monero و Zcash در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب حدود ۲۷ درصد و ۲۰ درصد افزایش یافته‌اند. این افزایش در میان گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است ترافیک پرداخت‌ها به دلیل تحریم‌های روسیه جابجا شود اتفاق افتاده‌است.

بن کاسلین، رئیس تحقیقات و استراتژی در صرافی رمزارز AAX، در پیامی در روز چهارشنبه گفت:

«افزایش اخیر در رمزارزهای حفظ حریم خصوصی محور عمدتاً ناشی از گمانه‌زنی معامله‌گرانی است که در مورد احتمال ورود سرمایه به داخل این دسته از رمزارزها گمانه‌زنی می‌کنند».

او گفت در حالیکه رمزارزهای حریم خصوصی محور درجه بالاتری از ناشناس ماندن را فراهم می‌کنند، شبکه‌هایی که در آنها فعالیت می‌کنند نسبت به بیت‌کوین کمتر غیرمتمرکز هستند، امنیت کمتری دارند و ارزش بازار محدودی هم دارند. «به جای یک روند جدید، جذب فعلی احتمالا محدود خواهد بود و نوسانات بیشتری در پیش است.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *