25 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار منتخب سردبیر

تسلط بیت کوین علیرغم گسترش گسترده آلتکوین‌ها همچنان بر بازار حاکم است

تسلط بیت کوین (BTC) یا سهم بیت کوین از کل سرمایه بازار کریپتو، با وجود گسترش گسترده آلتکوین‌ها در این مدت، تقریباً در همان سطح چهار سال پیش باقی مانده است.

جیمسون لوپ، بیت کوینر برجسته و مدیر ارشد فناوری کیف پول بیت کوین کاسا (Casa)، به این نکته اشاره کرد که تسلط بیت کوین در آوریل 2018 به 42 درصد رسید و تقریباً 1500 دارایی رمزنگاری دیگر یا آلتکوین‌ها در آن زمان وجود داشتند.

با این حال، در آوریل 2022، تسلط  بیت کوین به طور جزئی کاهش یافت و به 41 درصد رسید و اکنون بیش از 15000 آلتکوین با آن رقابت می‌کنند.

لوپ منبع خود را برای تعداد آلتکوین‌ها مشخص نکرد. در همین حال، در وب‌سایت خود که ارائه‌دهنده داده‌های بازار ارز دیجیتال CryptoMarketCap است نشان می‌دهد که تقریباً 19000 «کریپتو» وجود دارد، در حالی که CoinGecko عددی نزدیک به 14000 را ارائه می‌کند.

این آمار را می‌توان گواهی بر قدرت ماندگاری ارز دیجیتال شماره یک در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال طی پنج سال گذشته دانست.

همانطور که توسط تعدادی از دنبال کنندگان لوپ اشاره شده است، قیمت بیت کوین نیز با وجود افزایش رقابت، در مدت مشابه حدود 350 درصد افزایش یافته است.

یکی از دنبال کنندگان لوپ نوشت: «همه آن‌ها شیت‌کوین‌ هستند و هیچ کدام نمی‌توانند به طور مؤثری سلطه را به چالش بکشند. فقط مسئله زمان است که این موضوع را برای همه آشکار می‌کند».

اتریوم رقیب اصلی بیت کوین

در یادداشتی مشابه، کاربر دیگری استدلال کرد که اگر اتریوم (ETH) از معادله خارج شود، سلطه بیت کوین به بیش از 90 درصد می‌رسد.

ریچارد «دیک» ویتمن نوشت:

«اتریوم را اگر حذف کنید (که قصد دارد با تغییر به اثبات سهام، تمرکز بیشتری داشته باشد) تسلط حال حاضر بیت کوین حدود 94٪ است. بقیه رمزارزها آنقدر غیر نقدی هستند که حذف یک هولدر بزرگ می‌تواند کل بازار را از بین ببرد.»

او در ادامه به چیزی اشاره کرد که «شاخص تسلط واقعی بیت کوین» نامید، که تسلط بیت کوین را بدون سکه‌های اثبات سهام اندازه‌گیری می‌کند و در حال حاضر حدود 65 درصد است. (اتریوم هنوز یک بلاک چین اثبات کار است، در حالی که انتقال آن به اثبات سهام “چند ماه پس از” ژوئن تخمین زده می‌شود.)

“شاخص تسلط واقعی بیت کوین”:

با این حال، طبق معمول، همه موافق نیستند که تسلط بیت کوین در آینده باقی خواهد ماند.

در حالی که دیگری در پاسخ به لوپ گفت:

«پس آنچه شما می‌گویید در 164 سال آینده است. بیت کوین در برابر 600000 شیت کوین 0 درصد ارزش بازار را حفظ خواهد کرد.

بیت کوین با 5.1 درصد در روز و 4.5 درصد در هفته، با 41386 دلار معامله می‌شود. ETH 5.4٪ در 24 ساعت و 3.1٪ در 7 روز افزایش یافته‌است و در حال حاضر 3088 دلار است.

منبع: cryptonews

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *