28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار

حبس مادام العمر برای روسای صرافی‌‌های جعلی کریپتو

دادستان‌ها می‌خواهند از طریق حقوقی، روسای صرافی‌‌های جعلی کریپتو را مادام العمر پشت میله‌های زندان نگه دارند. ادعا می‌شود هفت سرکرده VGlobal که یک صرافی مظنون به کلاهبرداری رمزنگاری کره جنوبی است حدود 52419 سرمایه‌گذار در کره جنوبی را به مبلغ 2 میلیارد دلار جذب کردند و ممکن است به حبس ابد محکوم شوند. این اولین قانون جدید برای کلاهبرداران فعال در این بخش رقم را می‌زند.

KBS گزارش داد که دادستان‌ها از قاضی خواسته اند تا هفت مورد حبس ابد کامل، علاوه بر جریمه های بین 103.4 میلیون دلار (برای مغز متفکر و مدیر عامل) و 2 میلیون دلار برای مدیران ارشد، صادر کند. این رسانه افزود که بسیار نادر است که دادستان در پرونده های کلاهبرداری مالی درخواست حبس ابد کنند. این یک عمل بدون سابقه قانونی در بخش کریپتو خواهد بود.

در سال 2016، یک مغز متفکر حلقه کلاهبرداری مالی متعارف به دلیل ایجاد کلاهبرداری گسترده مشابه به 25 سال زندان محکوم شد.

ظاهراً این صرافی جعلی شبیه هر پلتفرم معاملاتی کریپتویی دیگر کره جنوبی با یک وب‌سایت پر زرق و برق و حرفه‌ای برای سکه‌هایی مانند بیت کوین (BTC) است. دولت در مورد خطرات تجارت کریپتو و سایر جزئیاتی کلاهبرداری هشدار می دهد.

ماجرای کلاهبرداری

دادگاه شواهدی را از سرمایه‌گذاران و دادستان‌ها دارد که توضیح می‌دهند VGlobal که ظاهرا  یک صرافی در کره جنوبی است. در واقع VGlobal یک کلاهبرداری هرم بازاریابی چند سطحی است که برای جذب  سرمایه‌گذاران به پلتفرم وعده سودهای عجیب و غریب می‌دهد.

صرافی VGlobal به سرمایه گذاران گفت:

هر بار که یک توکن جدید در پلتفرم فهرست می شود، صرافی سکه های خود بین آنها توزیع خواهد کرد. اما سال گذشته، پس از اینکه گروهی از سرمایه گذاران ناراضی ادعا کردند که نتوانسته اند وجوه خود را از پلتفرم VGlobal خارج کنند، پلیس وارد عمل شد.

مال‌باختگان در دادگاه بیان کردند:

صرافی به مشتریان می‌گفت برای «پیوستن» به صرافی باید حداقل 15200 دلار سرمایه‌گذاری کنند. آن‌ها قول دادند در عرض چند ماه پاداش سه برابری را تضمین می‌کنند.

دارایی ها توقیف و ضبط شد و پلیس در ارتباط با تحقیقات خود به تعدادی از اماکن  از جمله دفاتر VGlobal و یک ملک متعلق به مدیر عامل شرکت یورش برد.

مدیر عامل، که توسط دادگاه تنها با نام خانوادگی خود (لی) شناسایی شد، همه اتهامات را رد کرد. او مدعی شد که در حال تلاش برای بازپرداخت سرمایه‌گذاران بوده است.

VGlobal به چندین درخواست برای اظهار نظر از Cryptonews.com پاسخ نداده است و وب سایت آن برای چندین هفته آفلاین بوده است. گروهی از سرمایه گذاران در اوایل این ماه از دادگاه خواستند حداکثر مجازات قابل اجرا را صادر کند.

دادستان ها به قاضی گفتند: لی و همکارانش قربانیان آسیب پذیر مانند افراد مسن و جوانان را شکار کردند و آسیب های روانی و اقتصادی زیادی به جا گذاشتند.

به نقل از وکلای دادستانی آمده است:

 

این [گروه] از فضای تشدید احساسات سوداگرانه به دلیل افزایش قیمت ارزهای مجازی جهانی برای فریب دادن سالمندان و جوانانی که در تلاش برای یافتن شغل بودند، استفاده کرد. آنها یک سری جنایات سیستماتیک و با برنامه‌ای را مرتکب شدند و اطلاعات نادرست را به عنوان بخشی از استراتژی خود منتشر کردند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *