27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ضررهای بیت‌کوین بخاطر فروش وحشتناک سال 2022 افزایش یافت

ضرر فروشندگان بیت‌کوین (BTC) در حال افزایش است. رکود قیمت بیت‌کوین هم نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران با قیمت‌های فعلی وحشت کرده‌اند. سرمایه‌گذاران کوین‌های خود را با قیمت کمتری نسبت به خریدشان می‌فروشند.

داده‌های شرکت تجزیه‌و‌تحلیل درون‌زنجیره‌ای Glassnode و مجموعه معاملاتی Decentrader نشان می‌دهد که در ماه ژانویه، تعداد بیشتری از واحدهای بیت‌کوین، کوین‌ها را کمتر از خریدشان فروختند.

فروش درون زنجیره‌ای همراه با ضرر  در حال حاضر  پایدار است

در حالیکه هیچ‌کس نمی‌خواهد دارایی‌ای را بدون سود بفروشد، روند نزولی بیت‌کوین باعث می‌شود گروه خاصی از فعالان بازار از ترس ضرر بیشتر در صورت ماندن در بازار این کار را انجام می‌دهند.

سرمایه‌گذاران بلندمدت این فروش وحشتناک را مورد تمسخر قرار می‌دهند. آن‌ها استدلال می‌کنند که بازیگران قوی‌تر و آن‌هایی که نقدینگی دارند، عرضه را به ضرر کسانی که می‌فروشند، افزایش می‌دهند.

فیلیپ سوئیفت، تحلیلگر Decentrader، با تجزیه‌و‌تحلیل شاخص نسبت سود مصرف شده (SOPR) نشان داد که در حالیکه فروش کلی نسبتاً پایین است اما وحشتی در بین سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

او در این هفته به فالوئرهای خود در توییتر گفت: «SOPR (نسبت سود خروجی مصرف‌شده) اخیراً یک پَتچ ثابت از فروش زیان‌های درون زنجیره‌ای داشته است».

SOPR داده‌های مجموع «قیمت خرید در مقابل قیمت فروخته‌شده» را برای BTC در یک دوره معین می‌گیرد تا یک تصوری کلی از سود یا زیان فروشندگان ایجاد کند.

همانطور که توسط خالق SOPR، ناتو شیراکاشی، اشاره شد، روانشناسی فروش با ضرر به این معنی است که فقط کسانی که در حالت وحشت هستند احتمالاً این کار را انجام می‌دهند. به‌طور‌کلی، فروش کم عمقی که در این ماه مشاهده شد می تواند دلیلی برای تسکین باشد.

سوئیفت افزود:

«جالب است بدانید که فروش با ضرر در چند ماه گذشته در مقایسه با بازار نزولی سال‌های 2018/19 بسیار کم‌عمق‌تر بود. اما این مقدار فروش بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که در هر دو دوره صعودی شاهد آن بودیم».

این یک بازار گاوی است یا خرسی؟

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، فعالیت قیمت بیت‌کوین از ماه نوامبر با اصلاح 50 درصدی شگفت‌انگیز است. این امر تا حدودی نامتعارف، باید صعودی‌ترین بخش چرخه هالوینگ بیت‌کوین باشد

کل سال 2021 پس از دستاوردهای سریع یک سال پیش، احتمالاً مانند یک منطقه تحکیم به نظر می رسد.

بازیکنان بزرگ بر معاملات تسلط دارند

در همین حال، اگر فروش از سوی سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی کم باشد، این امر با سایر داده‌های مربوط به تراکنش‌های زنجیره‌ای همخوانی دارد.

همانطور که گلس‌نود در این هفته تایید کرد، اکثر تراکنش‌ها اکنون شامل مبالغ قابل توجهی از 1 میلیون دلار یا بیشتر است. این شرکت نتیجه گرفت که این مبالغ هنگفت مربوط به سازمان‌ها است که به‌عنوان نیروی محرک در زنجیره هستند نه خرده فروشی‌ها.

در توییتی آمد:

«حجم انتقال بیت‌کوین همچنان تحت سلطه جریان‌های سازمانی است، به طوریکه بیش از 65 درصد از کل تراکنش‌ها بیش از یک میلیون دلار ارزش دارند».

در اکتبر  2020 زمانی که قیمت‌ها حدود 10 تا 11 هزار دلار بود، روند صعودی تسلط سازمانی با حجم‌های درون‌زنجیره‌ای آغاز شد.

نمودار تجزیه‌وتحلیل انتقال بیت‌کوین

سال 2022 به عنوان سالی اعلام شد که در آن سازمان‌ها واقعاً به فضای بیت‌کوین باز می‌گردند.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *