29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

قیمت بیت کوین به پایین ترین حد در دو ماه گذشته رسید _ آیا معامله گران حرفه ای سود بردند؟

با کاهش قیمت بیت کوین به 25300 دلار، تعداد زیادی از معامله گران منحل شدند، اما آیا عمدتاً این معامله گران خرده فروشی حذف شدند؟

 

قیمت بیت کوین از 16 اوت تا 18 آگوست 11.5 درصد کاهش یافت که در نتیجه 900 میلیون دلار پوزیشن های خرید نقد شد و باعث شد قیمت به پایین ترین حد دو ماه اخیر برسد. قبل از این افت، بسیاری از معامله گران انتظار داشتند که نوسانات ناگهانی رخ دهد که قیمت را به سمت بالا سوق دهد، اما بدیهی است که اینطور نبود. با انحلال های قابل توجه، مهم است که بدانیم آیا معامله گران حرفه ای از سقوط قیمت سود برده اند یا خیر.

 

این باور مشترک در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال وجود دارد که نهنگ‌ها و سازندگان بازار در پیش‌بینی تغییرات قابل‌توجه قیمت برتری دارند و این به آنها اجازه می‌دهد نسبت به معامله‌گران خرده‌فروش دست برتر را به دست آورند. این تصور تا حدی حقیقت دارد، زیرا نرم افزارهای تجاری کمی پیشرفته و سرورهای دارای موقعیت استراتژیک وارد بازی می شوند. با این حال، این امر باعث نمی‌شود که معامله‌گران حرفه‌ای در مقابل زیان‌های مالی قابل توجهی که بازار متزلزل می‌شود مصون بمانند.

 

برای معامله گران با اندازه بزرگتر و حرفه ای، اکثر موقعیت های آنها ممکن است به طور کامل پوشش داده شود. مقایسه این موقعیت‌ها با روزهای معاملاتی قبلی، تخمین‌هایی درباره اینکه آیا حرکات اخیر اصلاح گسترده‌ای را در بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند، امکان‌پذیر می‌کند.

 

داده های فیوچر بلند و کوتاه مدت ثابت می کند که معامله گران آمادگی نداشتند.

 

نسبت خالص بلند مدت به کوتاه ترین معامله گران، عوامل خارجی را که ممکن است به طور انحصاری بر بازارهای حاشیه تأثیر گذاشته باشند، حذف می کند. با تثبیت موقعیت ها در قراردادهای آتی دائمی و سه ماهه، می توان بینش روشن تری در مورد اینکه آیا معامله گران حرفه ای به سمت یک موضع صعودی یا نزولی گرایش دارند به دست آورد.

 

نابرابری‌های روش‌شناختی گاه به گاه در میان مبادلات مختلف وجود دارد، که بینندگان را وادار می‌کند تا تغییرات را به جای تمرکز بر ارزش‌های مطلق دنبال کنند.

 

 

قبل از انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو فدرال رزرو در 16 آگوست، معامله گران برجسته بیت کوین در بایننس نسبت بلند مدت به کوتاهی 1.37 را به نمایش گذاشتند که با سطوح اوج مشاهده شده در چهار روز گذشته مطابقت داشت. الگوی مشابهی در OKX ظاهر شد، جایی که شاخص کوتاه مدت برای معامله گران پیشرو بیت کوین به 1.45 لحظه قبل از شروع اصلاح قیمت بیت کوین رسید.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *