16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار اخبار فوری تکنیکال فاندامنتال منتخب سردبیر

قیمت بیت کوین چقدر می تواند پایین بیاید؟

بیت کوین به سطوحی که آخرین بار در ماه ژوئن مشاهده شده بود کاهش یافته است، اما برخی از پیش بینی های قیمت بیت کوین در صورت وقوع طوفان کامل به بازارهای رمزنگاری بسیار پایین تر است.

 

با انتشار اخباری مبنی بر اینکه اسپیس ایکس دارایی های بیت کوین خود را کاهش داده است، به کمترین میزان خود در بیش از دو ماه گذشته رسیده است.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView تأیید می‌کنند که نوسان قیمت بیت‌کوین در 17 آگوست پس از یک دوره طولانی معاملات جانبی در محدوده‌ای باریک به بازار بازگشت.

 

بیت کوین شاهد برخی از کم نوسان ترین شرایط معاملاتی خود در این ماه بود – چشم اندازی که فقط با سپتامبر 2016 و شروع سال جاری از نظر رفتار قیمت رقابت می کرد. با شکسته شدن طلسم به شدت، ناظران بازار کنجکاو هستند که چه اتفاقی می تواند بیفتد.

بیت کوین بالا می رود یا پایین؟ کوین تلگراف برخی از اهداف اصلی قیمت بیت کوین را جمع آوری می کند زیرا بازارهای کریپتو از اولین شوک بزرگ خود در چند ماه گذشته بهبود می یابند.

 

تحلیلگر کوین تلگراف :

25000 دلار یک “سطح حماسی” برای بیت کوین خواهد بود

قبل از انتشار اخبار مربوط به کاهش قیمت اسپیس ایکس که باعث سقوط بیت کوین و آلتکوین ها شد، معامله گران امیدوار بودند که 28000 دلار پشتیبانی قوی ایجاد کند.

به هر حال، بیت کوین قبلاً در مسیر نزولی قرار داشت، اما هم خطوط روند حمایتی متعدد و هم شبکه ایمنی روانی 28000 دلاری را داشت که به نفع آن عمل می کرد.

با این حال، این برای جلوگیری از خونریزی کافی نبود و در زمان نگارش، BTC/USD زیر 26500 دلار است.

با این حال، برای معامله گر و مربی محبوب گرت سولووی، 25000 دلار است که اکنون منطقه اصلی مورد علاقه در هنگام خرید BTC است.

از نظر فنی، سطح 28k شکسته شده است. حدود 24 ساعت فرصت دارد تا آن سطح را دوباره به دست آورد یا احتمالات آن به 25 هزار افزایش می یابد.

 

سولووی خاطرنشان کرد که وقتی بلک راک برنامه‌هایی را برای یک صندوق قابل معامله در بورس قیمت بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده فاش کرد، BTC/USD در منطقه ۲۵۰۰۰ دلاری بود و این اخبار متعاقباً بازار را به سمت ۳۰۰۰۰ دلار و بالاتر فرستاد.

با تصمیمی که در نبرد حقوقی برای راه‌اندازی یک ETF نقطه‌ای در ایالات متحده، تراست بیت‌کوین (GBTC) تبدیل شده در مقیاس خاکستری (Grayscale Bitcoin Trust)، حس دژاوو ملموس‌تر می‌شود.

“این جایی است که اخبار منتشر شد مبنی بر اینکه بلک راک در حال ثبت نام برای ETF است. سولووی ادامه داد: حرکت از 25 هزار به 31 هزار تا حد زیادی نتیجه خوش بینی تایید آن بود.

 

حداکثر ریزش برای بیت کوین 9000 دلار است با این حال، از جنبه منفی، 20000 دلار همچنان به عنوان ویژگی اصلی در نمودار به نظر می رسد، البته یکی از ویژگی های دست نخورده از اواسط مارس.

 

اگر 25k شکسته شود، 20k ایستگاه بعدی می شود. این یک سطح کلیدی است زیرا نشان دهنده نقطه ای است که SVB (بانک دره سیلیکون و سایر بانک های منطقه ای) شکست خورده است. پول از بانک ها فرار کرد و در بیت کوین پنهان شد.

 

اگر 20k شکست بخورد، 52 هفته (کمترین چرخه فعلی) احتمالاً با 15700 دلار آزمایش می شود. 12-13K هنوز هم به عنوان هدف پایین تر و 9-10k (حداکثر درد) روی میز است.

 

با این وجود، سولووی گفت که «دلیلی» برای شکستن به زیر سقف چرخه نوامبر 2022 نمی بیند – به جز فروش انبوه دارایی های پرخطر که سهام ایالات متحده را به سطح از آن زمان بازگرداند. آخرین باری که BTC/USD زیر 10000 دلار معامله شد سپتامبر 2020 بود.

 

پول هوشمندی که همچنان به جنبه طلای دیجیتال بیت کوین اعتقاد دارد، به آرامی از پشتیبانی های کلیدی و DCA خرید می کند. در دراز مدت، من همچنان نسبت به بیت کوین بسیار صعودی هستم.

 

در مورد این موضوع، سام مک دونالد، تحلیلگر ارشد در CCI استرالیا، با این وجود استدلال کرد که بیت کوین همچنان به عنوان یک زنگ خطر آتش سوزی برای نقدینگی جهانی عمل می کند و اشاره به این دارد که سقوط بزرگ بازار سهام ممکن است در راه باشد.

 

در یک پوشش نقره ای احتمالی، انحلال بیت کوین در زمان نگارش این مقاله در حال خنک شدن بود و اکثریت آن در 17 آگوست اتفاق افتاد. داده های منبع نظارتی CoinGlass تأیید می کند که این موارد از زمان انفجار FTX در نوامبر 2022 بیشترین مقدار را داشتند.

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *