27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مالکیت کریپتو در میان کاهش ارزش ارز فیات در حال افزایش است

یک نظرسنجی جدید از صرافی ارزهای دیجیتال جمینی (Gemini) ایالات متحده نشان می‌دهد که سال 2021 سال بزرگی برای تازه واردان به بازار کریپتو بود. تحقیر فیات و تورم بالا دلایل فرار ثروت به ارزهای دیجیتال است.

این نظرسنجی که توسط جمینی انجام شد و در مقاله‌ای توسط رویترز گزارش شد، از نوامبر 2021 تا فوریه 2022 انجام شد. در این نظرسنجی از نزدیک به 30000 نفر از 20 کشور مختلف در مورد مالکیت رمزارزشان سؤال شد.

تقریباً نیمی از افراد مورد بررسی که قبلاً رمزارزها را خریداری کرده بودند، برای اولین بار در سال 2021 این کار را انجام دادند. افراد مورد بررسی از ایالات متحده، آمریکای لاتین و آسیا اقیانوسیه بودند.

از میان تمام کشورهای مورد بررسی، برزیل و اندونزی کشورهایی بودند که بیشترین ارزهای دیجیتال را پذیرفته بودند، به طوری که 41٪ در هر دو کشور اعلام کردند که رمزارز دارند. این برخلاف ایالات متحده (20%) و بریتانیا (18%) است.

تورم به عنوان یک دلیل احتمالی برای این تفاوت مطرح شد، به طوری که تنها 16 درصد از پاسخ‌دهندگان از ایالات متحده، و 15 درصد از اروپا معتقدند که کریپتو یک محافظ در برابر تورم است. هم اندونزی و هم هند به این امکان اعتقاد بیشتری داشتند، به طوری که 64 درصد فکر می کردند ارزهای دیجیتال یک پوشش محافظ است.

به نظر می رسد پذیرش کریپتو در اروپا بسیار ضعیف تر از کشورهای در حال توسعه است. تنها 17 درصد از اروپایی‌ها گفتند که در حال حاضر صاحب ارزهای دیجیتال هستند. تنها 7 درصد از کسانی که مالک ارزهای دیجیتال نیستند، گفته‌اند که در مقطعی به خرید آن فکر می‌کنند.

از سوی دیگر، کسانی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که ارزش پول ملی آنها در برابر دلار کاهش می‌یابد، می‌گویند که پنج برابر بیشتر احتمال دارد ارزهای دیجیتال را به عنوان پوششی در برابر تورم خریداری کنند.

جمع‌بندی

شاید بتوان گفت که کاهش بسیار سریعتر ارز در کشورهای در حال توسعه دلیل اصلی برای شهروندان این کشورها برای جستجوی امنیت نسبی در ارزهای دیجیتال آزمایش شده و آزمایش شده مانند بیت کوین و اتریوم است.

به نظر می رسد کمی گیج کننده باشد که شهروندان ایالات متحده و اروپا در پذیرش کریپتو عقب مانده‍‌‌اند. با تورم بسیار بیش از 7 درصدی در ایالات متحده (اگر ارقام دولتی زیر سؤال رود) جای تعجب است که بیشتر این گزینه را بررسی نمی کنند. شاید تأثیری که دولت ها می توانند از طریق رسانه های جریان اصلی اعمال کنند، بیشتر بر انتخاب مردم تأثیر می گذارد.

منیع: cryptodaily.co.uk

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *