29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

پروژه‌های لانچ‌پد تحت فشار برای انتخاب پول به جای اصول پروژه هستند

در صحبت با دانیل استوکهاوس، یکی از بنیانگذاران Polkastarter در هفته بلاک چین، او فاش کرد که بسیاری از پروژه های لانچ‌پد تحت فشار فوق العاده‌ای از سوی متخصصان توسعه کسب و کار هستند که به نمایندگی از پروژه‌های بلاک چین عمل می‌کنند. Polkastarter پلتفرم شماره یک جمع‌آوری سرمایه در فضای بلاک چین است و برخی از پروژه‌ها در سرمایه‌گذاری اولیه به ۲۷۰ برابر می‌رسند. با این حال، Stockhaus ادعا می‌کند که این هدف Polkastarter نیست، و او ترجیح می‌دهد بازده بسیار کمتری را در طول IDO اولیه ببیند.

Polkastarter اصول قوی می‌خواهد

این جمله ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما در صحبت با Stockhaus، می‌توانید ببینید که او چقدر نسبت به پروژه‌هایی که با آنها کار می‌کند علاقه‌مند است. این بسیار بیشتر از یک لانچ‌پد ساده است که به دنبال فریاد زدن در مورد دستاوردهای دیوانه‌کننده‌ای است که می‌تواند به سرمایه‌گذاران بی‌سواد ارائه دهد. در عوض، Polkastarter بر روی پروژه‌هایی با پایه‌های قوی تمرکز می‌کند و به جامعه خود آموزش می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که قبل از سرمایه‌گذاری در کریپتو  یونیکورنی بالقوه، به خوبی آگاه هستند.

یک نگاه ساده به توییتر رمزارز هزاران پروژه کریپتو را نشان می‌دهد که همگی برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند. همانطور که هلن های از بایننس اخیراً گفته است، یک لانچ‌پد مسئول نمی‌خواهد سرمایه گذارانش چیزی را که ارزشی ندارد در چند سال آینده خریداری کنند. این فقط به کاربران محروم از حق رایی منجر می‌شود که علاقه خود را به فضای کریپتو از دست می‌دهند. آن‌ها پول خود را با اعتماد به پلتفرمی از دست می‌دهند که فقط پول شما برای آن‌ها جذاب بود.

جالب اینجاست که در هفته بلاک چین در پاریس صحبت از سود یا بازگشت سرمایه وجود نداشت. پروژه‌هایی که با آنها صحبت کردیم بر ارزش افزودن به کاربرانشان، ایجاد مکانی امن برای کار تیمشان، آموزش در فضای بلاک چین و پذیرش ایمن‌تر فناوری‌های جدید متمرکز بودند. Stockhaus، که با پروژه‌هایی سروکار دارد که پتانسیل بازگشت بازگشت سرمایه در حال تغییر را دارند، تفاوتی ندارد. وی اظهار داشت که یکی از بزرگترین مشکلات در فضای بلاک چین، تعداد زنجیره‌هایی است که برای جلب توجه پروژه امیدوارکننده بعدی رقابت می‌کنند. در پیش‌نویس NFL، تیم‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین استعدادها را متقاعد کنند که به فرنچایز آن‌ها بپیوندند، صرف نظر از اینکه برای تیم دیگری مناسب‌تر هستند یا نه. استوکهاوس نصب یک پروژه لانچ‌پد جدید را به همین شکل توصیف کرد که «سازمان‌های جدید در تلاش برای تصمیم‌گیری در مورد محل راه‌اندازی پروژه‌های خود هستند».

کمک به رشد پروژه‌ها

چیزی که به نظر می رسد به Polksstarter برتری می‌دهد و دلیل محبوبیت آنها در فضای لانچ‌پد این است که آنها تقریباً پلتفرم آگنوستیک هستند. اگرچه آنها بر اساس اکوسیستم پولکادوت هستند، اما به دلیل تاخیر در پرتاب پولکادوت، قبل از آماده شدن کامل پولکادوت مجبور به راه‌اندازی شدند. در نتیجه، بسیاری از پروژه‌های اولیه آن‌ها بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شدند و اکنون از حدود شش زنجیره مختلف در اکوسیستم خود پشتیبانی می‌کنند. قابلیت همکاری Polkadot به این معنی است که این استراتژی پایدار است و مزایای غیرقابل مشاهده‌ای را برای پروژه‌های درون جامعه Polkastarter به ارمغان می‌آورد. استوکهاوس توضیح داد:

«Polkastarter به پروژه‌ها کمک می‌کند تصمیم بگیرند کدام زنجیره برای آنها مناسب است. ما از تصمیمات پروژه‌ها، آنچه قبلاً انجام داده‌اند، احساسشان نسبت به این تصمیم‌ها و ارتباطات خوب آن‌ها با خود شبکه‌ها را می‌دانیم. همانطور که ما شبکه‌ها را به خوبی می‌شناسیم، اغلب برخی از مسائلی را می‌دانیم که ممکن است پروژه‌های جدید را تحت تأثیر قرار دهند، که نمی‌توانیم مستقیماً بگوییم، اما می‌توانند آنها را به سمت تناسب بهتر هدایت کنند».

Polkastarter همچنین با استفاده از مرکز اطلاعات خود برای کمک به پروژه‌ها بر اساس نیازهای آنها، بر آموزش تمرکز می‌کند. آنها پروژه‌ها را راه اندازی نمی‌کنند و سپس به سراغ پروژه های بعدی می روند. آنها از طریق جلسات ماهانه یا حتی هفتگی از آنها حمایت می‌کنند تا ببینند چگونه ارتباطات آنها می‌تواند به رشد پروژه‌ها کمک کند. استوکهاوس گفت:

«ما به دنبال پروژه هایی نیستیم که می‌دانیم قیمت توکن به خوبی رشد خواهد شد. ما تیمی را می‌خواهیم که بسیار صمیمانه باشد و روی کاری که انجام می‌دهد متمرکز باشد نه فقط برای کسب درآمد».

من 2 برابر را به 200 برابر ترجیح می‌دهم

او حتی ادامه داد که پروژه‌ای را که فقط دو یا سه بار زمان راه‌اندازی خود هستند را ترجیح می‌دهد. زیرا این بدان معناست که جامعه گسترده‌تر نیز فرصتی برای کسب سود با اجرای IDO دارد. با این حال، او ابراز تاسف کرد که وقتی یک پروژه فوراً خیلی خوب انجام می‌شود، این تنها می‌تواند منجر به ناامیدی برای جامعه وسیع‌تر شود که پس از 200 برابر افزایش فقط شاهد کاهش 20 تا 40 برابری قیمت می‌شوند. این باعث می شود بسیاری از اعضای خارج از جامعه Polkastarter از حق رای محروم شوند و بنابراین احتمال سرمایه‌گذاری در IDOهای آینده کمتر است.

استوکهاوس اعتراف کرد که «هرکسی می تواند در یک بازار صعودی مانند یک نابغه به نظر برسد. من همیشه گفته‌ام بعد از دو سال ما را قضاوت کنید». خب، Polkastarter اکنون 17 ماه از ماجراجویی خود را پشت سر می گذراند و آنها پروژه‌های بسیار موفقی مانند Superfarm و Ethernity را راه‌اندازی کرده‌اند. ما هنوز هفت ماه فرصت داریم تا درباره موفقیت آنها قضاوت کنیم. اما با راه‌اندازی بازی Polkastarter، به نظر می‌رسد که آنها مطمئناً در مسیر درستی حرکت می‌کنند.

منبع: cryptoslate

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *