27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

چرا هاوینگ بیت کوین در سال 2024 ممکن است متفاوت از گذشته باشد.

در حالی که رویداد هاوینگ یکی از کاتالیزورهای اصلی بازارهای صعودی بیت کوین در نظر گرفته می شود، ممکن است در سال آینده به شکل متفاوتی انجام شود.

 

 

به گفته یک تحلیلگر برجسته، تأثیر هاوینگ بیت کوین بر قیمت کریپتوها اغلب بیش از حد برآورد می شود، و هاوینگ بعدی که برای آوریل 2024 تعیین شده است، ممکن است متفاوت از موارد قبلی باشد.رویداد هاوینگ، که هر چهار سال یک بار نرخ بیت کوین جدید را به نصف کاهش می دهد ایجاد شده است، به طور کلی به عنوان یکی از کاتالیزورهای اصلی که بزرگترین حرکت صعودی بیت کوین را هدایت می کند، در نظر گرفته می شود.

 

با وجود روایت صعودی حول هاوینگ، این رویداد به خودی خود لزوماً افزایش قیمت بیت کوین را تضمین نمی کند. اگر کاهش عرضه بیت کوین جدید با تقاضای قابل توجهی همراه نباشد، بعید است قیمت ها افزایش یابد. همچنین،  هاوینگ یک رویداد کاملاً قابل پیش بینی است، به این معنی که همه فعالان بازار از قبل می دانند که چه زمانی رخ می دهد. بنابراین، قیمت فعلی آن ممکن است تأثیر هاوینگ را قبل از وقوع آن منعکس کند.

 

مایک مک گلون، تحلیلگر بلومبرگ، در توضیح رویداد موردانتظار گفت: «چیزهایی که ما بیشتر پیش‌بینی می‌کنیم معمولاً اتفاق نمی‌افتند». “و این چیزی است که من نگران آن هستم. این یک اجماع کامل است.»

 

همچنین، هر بار که هاوینگ اتفاق می افتد، تاثیر آن بر عرضه بیت کوین جدید کاهش می یابد. او استدلال کرد که با گذشت زمان، تأثیر آن در نهایت بی ربط خواهد شد. بنابراین، تغییرات در تقاضا، به جای عرضه، به عامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین تبدیل شده است.

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *