26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

کاهش فلرینگ و انتشار گازهای مضر حاصل از استخراج نفت از طریق استخراج بیت‌کوین

غول نفت و گاز ConocoPhilips برای کاهش  انتشار کربن وارد تجارت استخراج بیت‌کوین شده است. ConocoPhilips در حال اجرای یک طرح آزمایشی در منطقه نفت خیز باکن (Bakken) است. این شرکت به جای فلرینگ و سوزاندن گاز اضافی که محصول جانبی حفاری نفت است، آن را به یک استخراج‌کننده بیت‌کوین شخص ثالث می‌فروشد تا به‌عنوان سوخت برای استخراج بیت‌کوین استفاده شود.

فلرینگ (flaring)، فرآیندی است که از طریق آن، گاز طبیعی را به صورت کنترل‌شده‌ای به هنگام استخراج نفت می‌سوزانند. در غیر اینصورت، این گاز به شکل خطرناک و کنترل نشده‌ای آتش می‌گیرد و خواهد سوخت. به طور معمول، سعی بر این است که گاز طبیعی را جمع‌آوری و ذخیره کنند اما زمانی که این امکان وجود نداشته باشد،‌ آن را می‌سوزانند. فلرینگ، خطرات ناشی از آتش‌سوزی تجهیزات را کاهش می‌دهد و از تولید محصولات ناخواسته جلوگیری می‌کند.

یکی از نمایندگان این شرکت در مورد اثرات زیست محیطی فلرینگ اظهار داشت که  این تصمیم برای استخراج بیت‌کوین منعکس کننده هدف کلی شرکت برای کاهش و در نهایت حذف فلرینگ حداکثر تا سال 2030 است.

ConocoPhillips در سال 2021 اظهار داشت که تمرکز مستمری روی پروژه‌های جذب گاز دارد تا سال 2025 انتشار این گازها را به صفر برساند.

استخراج بیت‌کوین یک راه حل منحصر به فرد و سودآور برای حل مشکل فلرینگ

استخراج بیت‌کوین یک راه حل منحصر به فرد و سودآور برای حل مشکل فلرینگ است. در حالیکه نفت را می‌توان در هر مکانی استخراج و جمع آوری کرد اما برداشت گاز طبیعی به زیرساخت خط لوله نیاز دارد. اگر استحراج‌کنندگان نفت در هر فاصله قابل توجهی از یک خط لوله به گاز برخورد کنند، شرکت‌ها مجبور می‌شوند گاز را بسوزانند که در نهایت یک روش بی‌سود و مضر برای محیط زیست است. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به‌جای هدر رفتن این گاز، کانتینرهای حمل و نقل یا تریلرهای پر از تجهیزات استخراج کریپتو را در نزدیکی چاه نفت قرار می‌دهند و گاز را به ژنراتورهایی هدایت می‌کنند که تجهیزات استخراج بیت‌کوین را تغذیه می‌کنند.

Crusoe Energy،کاوشگر نفت و گاز مستقر در ایالات متحده، نیز از استخراج بیت‌کوین به‌عنوان راهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌کند. تقریباً 60 مرکز دیتا و واحد استخراج بیت‌کوین Crusoe Energy از گاز طبیعی منحرف‌شده در میادین نفتی خود این شرکت تغذیه می‌کنند. طبق گزارشی از رسانه آرگوس، فناوری  Crusoe Energy در مقایسه با فلرینگ معمولی، انتشار گازهای گلخانه ای معادل CO2 را تا 63 درصد کاهش می‌دهد.

انتقادات گسترده‌ای که به استخراج بیت‌کوین وارد می‌شود معمولاً ناشی از نگرانی‌های زیست محیطی است. ماینرها به طور فزاینده‌ای در جستجوی راه‌های جدید برای استفاده از روش‌های پایدارتر انرژی در استخراج بیت‌کوین هستند.

شورای استخراج بیت‌کوین ترکیب انرژی پایدار را 58.5 درصد برای صنعت جهانی در سه ماهه چهارم سال 2021 تخمین زد. ماینرها در نروژ حتی از گرمای حاصل از استخراج برای خشک کردن الوار استفاده می کنند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *