26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار

قطعی برق برای استخراج کنندگان کریپتو قزاقستان تا پایان ماه

مشکل انرژی قزاقستان روز سه شنبه با قطع یک خط انتقال بزرگ بدتر شد.
سه نفر در صنعت محلی به CoinDesk گفتند که ماینرهای کریپتو قزاقستان از 24 ژانویه تا پایان ماه جاری قطع خواهند شد. شیکه انرژی قزاقستان برای پاسخگویی به تقاضای برق به‌ویژه در فصل زمستان با مشکل مواجه است.

در یادداشتی از اپراتور شبکه ملی، KEGOC، که توسط CoinDesk مشاهده شد، آمد:

«تامین برق برنامه‌ریزی‌شده برای افرادی که در استخراج دیجیتال مشغول به کار هستند به طور کامل از 24 ژانویه تا نیمه شب 31 ژانویه لغو شده‌است.»

KEGOC گفت در صورت بهبود وضعیت انرژی، بازگرداندن محدودیت ها را در نظر خواهد گرفت. این یادداشت توسط بخزان موکاتوف، مدیر عامل خدمات سیستم و توسعه NES KEGOC امضا شد و به 196 شرکت تولید کننده، انتقال و تجارت انرژی ارسال شد.

KEGOC روز سه شنبه گفت:

بدتر شدن اوضاع این است که پس از یک “عدم تعادل اضطراری قابل توجه” در سیستم برق آسیای مرکزی که منجر به افزایش برق در خط انتقال برق 500 کیلوولتی (کیلوولت) شمال شرق به جنوب قزاقستان شد، یک خط انتقال اصلی قطع شد. به گزارش رویترز، در همان روز، شهرهای بزرگ قزاقستان و در همسایگی ازبکستان و قرقیزستان متعاقباً دچار قطع برق شدند.

طبق داده‌های مرکز مالی جایگزین دانشگاه کمبریج، قزاقستان در پایان آگوست 2021 محل حدود یک پنجم استخراج بیت‌کوین در جهان بود. اما ماینرهای محلی در طول کمبود فعلی با جیره‌بندی برق مواجه هستند. با توجه به اینکه دولت محدودیت انرژی 100 مگاواتی را برای تمام معادن کریپتو جدید پیشنهاد کرد برخی از ماینرها به دنبال توسعه تجارت خود در خارج از کشور هستند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *