26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

استفاده هکرهای رونین از میکسرهای تحریم شده

هکرهای پشت حمله‌ی 625 میلیون دلاری به رونین در ماه مارچ، از آن زمان بیشتر دارایی خود را با استفاده از RenBTC و ابزارهای حریم خصوصی بیت کوین Blender و ChipMixer از اتریوم به بیت کوین منتقل کرده‌اند.

در ابتدا، بخش بزرگی از دارایی سرقت شده به اتریوم تبدیل شده بود و به میکسر رمز ارز اتریومی Tornado Cash، که حال تحریم شده است، پیش از بریج شدن به شبکه بیت کوین و تبدیل شدن به بیت کوین از طریق پروتکل Ren، ارسال شده بود.

بر اساس گزارش، این هکرها، که گفته می‌شود هکرهای گروه لازاروس کره شمالی هستند، در ابتدا در روز 28 مارچ تنها بخشی از دارایی را به صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز شامل Huobi و FTX منتقل کردند.

به نظر می‌رسد تعداد 6249 اتریوم از صرافی‌های متمرکز به بیت کوین تبدیل شده است. سپس، هکرها 439 بیت کوین را به ابزار حریم خصوصی بیت کوین Blender، که در روز 6 می توسط خزانه‌داری آمریکا تحریم شد، انتقال دادند.

هرچند، بخش بزرگی از دارایی سرقت شده در روزهای 4 آپریل تا 19 می، به طور تدریجی به Tornado Cash منتقل شد.

پس از آن، هکرها از صرافی‌های غیرمتمرکز Uniswap و 1inch جهت تبدیل حدود 113000 اتریوم به RenBTC استفاده کردند و از بریج کراس چین غیرمتمرکز Ren برای انتقال دارایی از اتریوم به شبکه‌ی بیت کوین و تبدیل RenBTC به بیت کوین بهره بردند.

از آنجا، حدود 6631 بیت کوین بین چند صرافی متمرکز و پروتکل غیرمتمرکز گوناگون توزیع شد.

در نهایت گفته شد که هک رونین هنوز هنوز در حد یک معما باقی مانده است و اقدامات بیشتری برای بررسی آن باید انجام شود.

 

منبع: Cointelegraph

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *