14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار

دارایی بیت‌کوین تسلا در سه ماه آخر سال تغییری نکرد

‌تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی در گزارش سود سه ماهه خود در روز چهارشنبه اعلام کرد ارزش دارایی بیت‌کوین تسلا (TSLA) در پایان سه ماهه چهارم نسبت به پایان سه ماهه قبل بدون تغییر باقی ماند و به 1.26 میلیارد دلار رسید.

تسلا در این سه ماهه هیچ بیت‌کوینی خرید و فروش نکرد و هیچ گونه کاهشی در ارزش دارایی بیت‌کوین خود ثبت نکرد زیرا قیمت بیت‌کوین اساساً از پایان سه ماهه سوم تا پایان سه ماهه چهارم ثابت بود.

در سه ماهه سوم، تسلا همچنین دارایی بیت‌کوین خود را اضافه یا کم نکرد، اما موظف شد 51 میلیون دلار کاهش ارزش را گزارش کند تا منعکس‌کننده کاهش قیمت این ارز دیجیتال باشد.

قوانین حسابداری برای دارایی‌های دیجیتال  بدین‌صورت است که اگر قیمت یک دارایی در طول یک فصل کاهش یابد، یک شرکت باید کاهش ارزش را گزارش کند. اما در صورت افزایش ارزش دارایی قیمت به عنوان سود در ترازنامه گزارش نمی‌شود.

تسلا در ماه فوریه اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است. بعداً در سه ماهه اول، این شرکت موقعیت بیت‌کوین خود را 10 درصد کاهش داد. این فروش درآمد تسلا را در سه ماهه 272 میلیون دلار افزایش داد. این شرکت در سه ماهه دوم هیچ بیت کوینی خرید و فروش نکرد.

بر اساس گزارش FactSet، در مجموع، سود هر سهم تعدیل شده تسلا در سه ماهه چهارم به 2.54 دلار رسید. درصورتیکه تحلیلگران 2.36 دلار سود را برای این شرکت پیش‌بینی می‌کردند. درآمد مورد انتظار 17.1 میلیارد دلار بود درحالیکه به 17.7 میلیارد دلار رسید.

قیمت سهام تسلا در ابتدا پس از انتشار درآمد حدود 4 درصد کاهش یافت اما سپس بهبود یافت. سهام آن اخیراً اندکی افزایش یافت و به 939.51 دلار رسید.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *