14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

انتقال 15000 بیت کوین، پیش از ریزش شدید

طی 10 روز گذشته، شبکه شاهد فعالیت مشکوک نهنگ‌های طلای دیجیتال، که حدود 15000 بیت کوین را انتقال دادند، بود. برجسته‌ترین تفاوت میان کوین‌های عادی و مقدار منتقل شده، تاریخ آخرین خرج آن‌ها است. تقریبا تمام این کوین‌ها به سرمایه گذارانی تعلق داشتند که در سال 2014 بیت کوین خریداری کردند.

به لحاظ فنی، تزریق یک باره‌ی 15000 بیت کوین به بازار می‌تواند موجب افت شدیدی برای نخستین رمز ارز جهان شود و مشکلات مرتبط با نقدینگی ایجاد کند. اما علی‌رغم بزرگی این رقم، این مورد نمی‌تواند تنها دلیل افت دیروز بیت کوین باشد.

با توجه به داده‌های CoinGlass، طی 24 ساعت گذشته بازار رمز ارزها شاهد بیش از 350 میلیون دلار لیکویید شدن بود. در حالی که ممکن است این رقم بزرگ و تاثیرگذار به نظر برسد، فروش تدریجی 15000 بیت کوین در بازار نمی‌تواند چنین افزایش هنگفتی در نقدینگی ایجاد کند.

بنا به گزارشات، نهنگ‌ها بیشتر این دارایی قدیمی را به صرافی ارز دیجیتال کراکن منتقل کردند و به احتمال زیاد، پیش از ریزش بزرگ قیمت فروخته‌اند. در عین حال، بیشتر کارشناسان باور دارند که دلیل اصلی این اصلاحات قیمت، با افزایش نرخ بهره‌ی آتی و و ادامه یافتن تشدید سیاست‌های پولی ارتباط دارد.

در ارتباط با بیت کوین، این رمز ارز هنوز در سطح ماه جولای تثبیت مانده است و از آن پایین‌تر نرسیده است. خوشبختانه، سطح قیمت فعلی با سطح حمایت روانی و تاریخی قوی، که ممکن است اولین رمز ارز جهان را شناور نگه دارد، ارتباط دارد.

بیشتر شاخص‌های احساسی به سطح ترس شدید بازگشته‌اند و شاخص قدرت نسبی بیت کوین نشان می‌دهد که این دارایی تا همین الان بیش فروش شده است، اما اگر منبع جدیدی از فشار فروش در بازار پدید آید، ممکن است طلای دیجیتال افت بیشتری را هم تجربه کند.

منبع: U.Today

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *