13 اردیبهشت, 1403 | May, 1, 2024
آلتکوین اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2027 چگونه خواهد بود؟ نگاه به 5 پیش بینی موجود

سال 2027 است. زمان نوآوری و پیشرفت تکنولوژیکی بزرگ است، و  همچنین زمان هرج و مرج . بازار کریپتو در سال 2027 چگونه خواهد بود؟ (برای کسانی که آشنا نیستند، این یک خط از بازی ویدیویی 2011، Deus Ex است.)

 

پیش‌بینی‌های بلندمدت بسیار دشوار است، اما آزمایش‌های فکری خوبی هستند. یک سال برای تغییرات اساسی بسیار کوتاه است، اما پنج سال برای تغییر همه چیز کافی است.

در اینجا غیرمنتظره ترین و ظالمانه ترین اتفاقاتی است که ممکن است در پنج سال آینده رخ دهد.

  1. متاورس بالا نخواهد رفت

متاورس موضوع داغی است، اما اکثر مردم حتی کوچکترین تصوری از آنچه در واقع شامل آن است ندارند. متاورس یک دنیای مجازی کل نگر است که به طور مداوم (بدون مکث یا تنظیم مجدد) وجود دارد، در زمان واقعی کار می کند، هر تعداد کاربر را در خود جای می دهد، اقتصاد خاص خود را دارد، توسط خود شرکت کنندگان ایجاد می شود، و با قابلیت همکاری بی سابقه مشخص می شود. . انواع برنامه ها (در تئوری) می توانند در متاورس ادغام شوند، از جمله بازی ها، برنامه های ویدئو کنفرانس، خدمات صدور گواهینامه رانندگی – هر چیزی.

 

این تعریف نشان می‌دهد که متاوره چندان پدیده بدیعی نیست. بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی که اکثر ویژگی‌های ذکر شده در بالا را شامل می‌شوند مدتی است که وجود داشته‌اند. مسلما قابلیت همکاری مشکلی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. این یک ویژگی بسیار مفید بود که بتوان به راحتی دارایی های دیجیتال را بین بازی ها – یا یک هویت دیجیتال – بدون اتصال به یک پلت فرم خاص منتقل کرد.

 

اما متاورس هرگز نمی تواند هر نیازی را برآورده کند. اصلاً دلیلی برای گنجاندن برخی خدمات در متاورس وجود ندارد. برخی از خدمات به دلیل عدم تمایل اپراتورهای آنها برای تسلیم کنترل بر آنها، ایزوله خواهند ماند.

ویتالیک بوترین : “متاورس” قرار است اتفاق بیفتد، اما من فکر نمی‌کنم هیچ یک از تلاش‌های شرکتی موجود برای ایجاد عمدی متاورس به جایی برسد.

 

و همچنین جنبه فنی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. فرهنگ سایبرپانک در دهه های 1980 و 90 فرض می کرد که متاورس به معنای غوطه ور شدن کامل است. چنین غوطه‌وری اکنون تنها با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی ممکن است. سخت افزار VR هر سال بهتر می شود، اما آن چیزی نیست که ما انتظار داشتیم. VR حتی در میان گیمرهای هاردکور نیز یک پدیده خاص باقی مانده است. اکثریت قریب به اتفاق مردم عادی هرگز چنین عینکی را به خاطر تماس با مادربزرگ خود یا فروش مقداری ارز دیجیتال در صرافی نخواهند گذاشت.

غوطه ور شدن واقعی نیاز به یک پیشرفت تکنولوژیکی مانند لنزهای تماسی هوشمند یا Neuralink دارد. بسیار بعید است که این فناوری‌ها در پنج سال آینده به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند.

  1. کیف پول‌ها به «برنامه‌های فوق‌العاده» تبدیل می‌شوند
    یک کاربر فعال مالی غیرمتمرکز (DeFi) این روزها مجبور است با ده ها پروتکل سر و کار داشته باشد. کیف پول‌ها، رابط‌ها، صرافی‌ها، پل‌ها، پروتکل‌های وام – صدها مورد از آنها وجود دارد و روزانه در حال رشد هستند. زندگی با چنین مجموعه ای از فناوری ها حتی برای کاربران پیشرفته نیز ناخوشایند است. در مورد چشم انداز پذیرش انبوه، چنین وضعیتی غیرقابل قبول تر است.

برای کاربر معمولی، زمانی ایده آل است که حداکثر تعداد خدمات از طریق تعداد محدودی از برنامه های کاربردی جهانی قابل دسترسی باشد. انتخاب بهینه زمانی است که آنها دقیقاً در کیف پول خود ادغام شوند. ذخیره، مبادله، انتقال به شبکه‌های دیگر، سهام‌داری – چرا اگر تمام عملیات‌های لازم را می‌توان با استفاده از یک رابط واحد انجام داد، چرا باید از ده‌ها سایت مختلف برای دسترسی به چنین خدماتی دیدن کنید؟

کاربران اهمیتی نمی دهند که از کدام صرافی یا پل استفاده می کنند. آنها فقط نگران امنیت، سرعت و هزینه های پایین هستند. تعداد قابل توجهی از پروتکل‌های DeFi در نهایت به back-endهایی تبدیل می‌شوند که کیف پول‌ها و رابط‌های محبوب را تامین می‌کنند.

  1. بیت کوین به یک واحد حساب همتراز با دلار یا یورو تبدیل خواهد شد
    پول سه نقش اصلی دارد – به عنوان وسیله پرداخت، به عنوان ذخیره ارزش و به عنوان یک واحد حساب. بسیاری از ارزهای دیجیتال، در درجه اول استیبل کوین ها، به عنوان وسیله پرداخت استفاده می شوند. بیت کوین (BTC) و – تا حد بسیار کمی – اتر (ETH) به عنوان ذخیره ارزش در بین ارزهای دیجیتال استفاده می شود. اما دلار ایالات متحده همچنان واحد اصلی حساب در جهان است. همه چیز به دلار ارزش گذاری می شود، از جمله بیت کوین.

پیروزی واقعی برای پول سالم زمانی اعلام می شود که ارزهای دیجیتال نقش یک واحد حساب را بر عهده بگیرند. بیت کوین در حال حاضر نامزد اصلی این نقش است. چنین پیروزی نشان دهنده یک تغییر ذهنی بزرگ خواهد بود.

افزایش 43 درصدی گندم در 5 ماهه نخست امسال

گاز طبیعی 155% از ژانویه، +10% امروز

بنزین 96%

بیایید ببینیم که «مصرف‌کننده تا چه زمانی قوی باقی می‌ماند» زیرا این پس‌اندازهای اندکی را که برایشان باقی مانده و با بالا رفتن بدهی‌ها کاهش می‌دهد.

با تورم با تورم مبارزه کنید، فقط بیشتر چاپ کنید

— پنتوشی (گاوهای پیشرو به قصابی)6 ژوئن 2022
در پنج سال آینده چه اتفاقی باید بیفتد تا این امکان فراهم شود؟

کاهش شدید اعتماد به دلار و یورو پیش نیاز ارزهای دیجیتال برای ایفای نقش یک واحد اساسی حساب است. مقامات غربی قبلاً با چاپ تریلیون ها دلار در پول فیات، اجازه دادن به تورم غیرعادی بالا، مسدود کردن صدها میلیارد ذخایر یک کشور مستقل و غیره، اقدامات زیادی برای تضعیف اعتماد گفته شده انجام داده اند. این ممکن است تازه شروع کار باشد.

اگر تورم واقعی بسیار بدتر از آنچه پیش بینی می شد شود چه؟ اگر بحران اقتصادی طولانی شود چه؟ اگر یک اپیدمی جدید شیوع پیدا کند چه؟ اگر درگیری در اوکراین به کشورهای همسایه سرایت کند چه؟ همه اینها سناریوهای قابل اجرا هستند. البته برخی افراطی هستند – اما ممکن است.

  1. حداقل نیمی از 50 ارز دیجیتال برتر شاهد کاهش جایگاه خود خواهند بود
    احتمال زیادی وجود دارد که لیست ارزهای دیجیتال برتر به طور اساسی تغییر کند. زامبی‌های آشکاری مانند Ethereum Classic (ETC) از لیست حذف خواهند شد و پروژه‌هایی که اکنون به نظر می‌رسد موقعیت‌های تزلزل‌ناپذیری دارند نه تنها از تاج و تخت خارج می‌شوند، بلکه ممکن است به کلی ناپدید شوند.

برخی از استیبل کوین ها مطمئناً غرق خواهند شد. افراد جدید جای آنها را خواهند گرفت. کاردانو (ADA) از لیست پایین می‌آید تا رسماً به جسد زنده تبدیل شود. پروژه به آرامی آهسته پیش می رود. توسعه دهندگان نه تنها این را مشکل ساز نمی دانند، بلکه حتی به نظر می رسد که آن را یک مزیت می دانند.

  1. بازار کریپتو در امتداد خطوط جغرافیایی تکه تکه خواهد شد
    ارزهای رمزپایه به طور پیش فرض جهانی هستند، اما در برابر نفوذ دولت ها آسیب ناپذیر نیستند. دولت همیشه یک لبه و یک ترفند اضافی در آستین خود دارد. تعدادی از مناطق(ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین، هند، روسیه و غیره) قبلاً مقررات سختگیرانه ارزهای رمزنگاری شده را معرفی کرده اند یا تهدید می کنند.

عامل رقابت بین‌المللی بر انگیزه‌های دولتی داخلی قرار می‌گیرد. هنگامی که روسیه به شدت تحریم شد، برخی از پروژه های رمزنگاری شروع به محدود کردن کاربران روسی از دسترسی به خدمات آنها یا حتی مسدود کردن وجوه آنها کردند. این سناریو ممکن است در آینده در رابطه با چین دوباره اجرا شود.

مطالب مرتبط: آیا راهی برای بخش کریپتو وجود دارد که از بازارهای نزولی مرتبط با نصف شدن بیت کوین جلوگیری کند؟

تصور آینده ای که در آن بخش هایی از بازار کریپتو به نفع برخی کشورها کار کند در حالی که به برخی دیگر نزدیک می شود، دشوار نیست. ما در حال حاضر در چنین آینده ای زندگی می کنیم، حداقل تا حدودی .

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *