16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

توقف برداشت توسط استخر برجسته‌ی استخراج بیت کوین پولین

اخیرا استخر استخراج بیت کوین Poolin، که در بیجینگ چین واقع شده است و 10 درصد از کل هش ریت شبکه بیت کوین را در اختیار دارد، اعلام کرد که امکان برداشت را متوقف می‌کند.

Poolin گفت که به دلیل افزایش تقاضا برای برداشت، با برخی مشکلات نقدینگی مواجه شده است و جهت پایدارسازی عملیات خود، از اقدامات جدیدی رونمایی کرد. این اقدامات شامل توقف برداشت از حساب Pool و تعلیق موقت پرداخت موجودی بیت کوین و اتریوم آن می‌شوند.

کمی بعد، اپراتورهای این استخر طی یک شفاف سازی گفتند که کوین‌های استخراج شده به طور روزانه پس از تاریخ 6 سپتامبر، به شکل عادی و روزانه پرداخت خواهند شد. همچنین، این استخر افزود که کوین‌های دیگر تحت تاثیر این اقدام قرار نگرفته‌اند.

در ماه‌های ژوئن و جولای، بسیاری از شرکت‌های رمز ارزی با خدمات وام‌دهی یا صرافی، یا امکان برداشت را متوقف کردند یا ورشکسته شدند. همچنین، از آنجایی که برخی از بزرگترین فعالان صنعت رمز ارزها مجبور به فروش بیشتر کوین‌های خود شده بودند، ماینرها نیز با دردسرهایی مواجه شدند.

متقابلا، تا ماه جاری به نظر می‌رسید که استخرهای استخراج از مشکلات نقدینگی در امان هستند. Poolin جهت جبران، از یک طرح بدون کارمزد برای تمام ماینرهای بیت کوین و اتریوم خود، در کنار کوین‌های دیگری که ممکن است پس از انتقال اتریوم به گواه سهام از هش ریت آن استفاده کنند، رونمایی کرد.

این پیشنهاد از 8 سپتامبر تا 7 دسامبر برای کاربران عادی در دسترس خواهد بود، اما برای مشتریانی که بیش از 1 بیت کوین یا 5 اتریوم در حساب استخر خود دارند، می‌تواند تا یک سال گسترش یابد.

معمولا، کارمزدها درآمد مداوم استخرهای استخراج را تشکیل می‌دهند. هرچند، کارمزد پایین یا صفر می‌تواند ماینرها را از استخرهای دیگر به هدایت هش ریت به یک استخر متفاوت بکشاند. این موضوع، منجر به کوین‌های استخراج شده‌ی بیشتر و در نتیجه، نقدینگی بیشتر خواهد شد.

امروز Poolin اعلام کرد که حساب Pool و کیف پول Poolin را، به عنوان گزینه‌های برداشت برای ماینرها، غیرفعال می‌کند. اکنون، حساب Pool تنها از برداشت و ذخیره سازی دارایی فعلی پشتیبانی می‌کند، در حالی که امکان واریز دارایی جدید به آن وجود ندارد.

منبع: Decrypt

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *