29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

توییت جک دورسی پس از حراج Antiklimactic قیمت بالای 280 دلاری را مشاهده کرد

اولین توییت جک دورسی که به عنوان NFT بسته‌بندی شده بود، به قیمت ۲.۹ میلیون دلار به سینا استاوی، کارآفرین ارزهای دیجیتال فروخته شد. اخیراً استاوی دوباره NFT را برای فروش فهرست کرده و قیمت درخواستی 48 میلیون دلاری را برای آن تعیین کرده است. با این حال، پاسخ‌ها برای خرید این NFT نسبتا ضعیف بود.

اولین توییت برای حراج

روز پنجشنبه، سینا استاوی که NFT را در مارس 2021 خریداری کرده بود، اعلام کرد که NFT را خواهد فروخت و 50 درصد از کل درآمد حاصل از فروش را به خیریه اختصاص داد. بدیهی است که استوی در حراج NFT انتظار سود قابل توجهی و قیمت قابل توجهی را داشت که قیمت 48 میلیون دلار را برای اولین توییت گذاشته‌بود.

«تصمیم گرفتم این NFT (اولین توییت جهان) را بفروشم و 50 درصد از درآمد (25 میلیون دلار یا بیشتر) را به خیریه اهدا کنم.»

استاوی در حال حاضر در میانه راه‌اندازی مجدد توکن‌های Bridge Oracle خود در زنجیره هوشمند بایننس است و سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا توکن های قدیمی خود را با توکن‌های جدید مبادله کنند.

یک پاسخ غم انگیز

حراج در روز چهارشنبه به پایان رسید و تنها هفت نفر با پیشنهادات از 0.09 ETH تا 0.00019 دلار ETH، علاقه خود را ثبت کردند. واضح است که این ارقام بسیار کمتر از آن چیزی است که استاوی انتظار داشت و با قیمت اولیه 48 میلیون دلاری بسیار متفاوت است. وی در مورد حراج‌ها اظهار داشت:

«مهلتی که تعیین کرده بودم تمام شده بود، اما اگر پیشنهاد خوبی دریافت کنم، ممکن است آن را بپذیرم. شاید هرگز آن را نفروشم.»

روند حراج همچنان می‌تواند تمدید شود و برخی از پیشنهادات لحظه آخری ممکن است از راه برسد و قیمت NFT را به طور چشمگیری افزایش دهد. با این حال، بسیار بعید است که حتی بتواند به قیمت اولیه 2.9 میلیون دلاری فروخته شده برسد، چه رسد به قیمت فعلی 48 میلیون دلاری.

معضل NFTها

بیایید سعی کنیم عدم علاقه جک دورسی به NFT را درک کنیم. بیشتر افراد دلیل موفقیت NFTها را نمی‌دانند و تحولات توییت اصلی دورسی ممکن است باعث سردرگمی بیشتر شود. یک NFT به عنوان رسیدی عمل می‌کند که مالکیت را ثابت می‌کند، مانند وضعیت اسناد یک خانه. منطقی است که یک NFT را که توسط یک هنرمند ساخته‌شده‌است خریداری کرد و سپس به فرد دیگری فروخت.

با این حال، برای یک توییت چندان منطقی نیست. دورسی می‌تواند توییت را حذف کند، یا توییتر می‌تواند توییت یا حساب کاربری را حذف کند، و NFT به دارایی‌ای متصل می‌شود که دیگر وجود ندارد.

بازار NFT همچنان در حال رونق است

به نظر می رسد بازار NFT همچنان در حال رونق است، هرچند که باعث ناراحتی مخالفان شد، زیرا OpenSea در ماه گذشته بیش از 2.4 میلیارد دلار معاملات NFT را ثبت کرد. برای در نظر گرفتن رشد بازار NFT، زمانی که Estavi توییت جک دورسی NFT را خرید، حجم معاملات OpenSea تنها 96 میلیون دلار بود.

طرفداران بلاک چین بارها اعلام کرده‌اند که تکرار فعلی NFTها تنها مرحله اول این فناوری است. در حالی که هیچ کس تکامل بعدی NFTها و فناوری آنها را نمی‌داند، به نظر می رسد متاورس مرحله منطقی بعدی باشد.

منبع: cryptodaily.co.uk

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *