10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مقام وزارت خزانه داری آمریکا: ما نمی‌بینیم که رمزارز بتواند در مقیاس بزرگ برای فرار از تحریم‌ها مورد استفاده قرار گیرد

وزارت خزانه داری ایالات متحده نمی بیند که ارز دیجیتال بتواند در مقیاس بزرگ برای فرار از تحریم‌ها مورد استفاده قرار گیرد. یک مقام ارشد وزارت خزانه داری خاطرنشان کرد:

«سهم رمزارز به عنوان وسیله ای برای تأمین مالی غیرقانونی در هیچ کجا به اندازه استفاده از پول نقد نیست».

دیدگاه وزارت خزانه‌داری در مورد استفاده از رمزارز برای فرار از تحریم‌ها

نلی لیانگ، معاون وزیر خزانه‌داری در امور مالی داخلی، روز جمعه در مصاحبه با رویترز در مورد استفاده بالقوه از ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای فرار از تحریم‌های روسیه صحبت کرد.

این مقام ارشد وزارت خزانه داری توضیح داد که بازار کریپتو در حال حاضر به اندازه کافی بزرگ نیست تا بتواند اقتصاد را اداره کند و اکوسیستم کریپتو آنقدر توسعه نیافته است که به طور موثر فرار از تحریم‌ها را در مقیاس بزرگ تسهیل کند.

«اندازه تراکنشی که ما دیدیم نسبتاً کوچک است. البته، ما می‌دانیم که ممکن است همه چیز را نبینیم، اما نظارت کافی وجود دارد.» به نقل از لیانگ. او توضیح داد:

در این مرحله، ما نمی‌بینیم که بتوان از آن در مقیاس بزرگ برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرد.

این مقام مسئول فاش کرد که خزانه‌داری سال‌ها در حال بررسی این موضوع بوده است. علاوه بر این، اقتصادهای پیشرفته گروه هفت (G7) و سایر کشورها نگرانی هایی را در مورد استفاده از ارز دیجیتال برای تامین مالی غیرقانونی مطرح کرده‌اند.

او افزود:

«در حالی که به دلیل رشد استفاده از رمزارز در حال رشد است، سهم آن به عنوان وسیله‌ای برای تامین مالی غیرقانونی در هیچ کجا به اندازه استفاده از پول نقد نیست.»

علیرغم اینکه بسیاری از منابع تایید می کنند که ارز دیجیتال در حال حاضر ابزار موثری برای فرار از تحریم ها در مقیاس بزرگ نیست، سناتور الیزابت وارن همچنان عمیقا نگران است.

او روز پنجشنبه لایحه‌ای ارائه کرد تا اطمینان حاصل شود که ولادیمیر پوتین و نخبگان روسیه از دارایی‌های دیجیتال برای تضعیف تحریم‌های اقتصادی جامعه بین‌المللی علیه روسیه پس از تهاجم این کشور به اوکراین استفاده نمی‌کنند. با این حال، یک کارشناس گفت که لایحه او “غیرضروری، گسترده و خلاف قانون اساسی” است.

در همین حال، رئیس جمهور جو بایدن هفته گذشته فرمان اجرایی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال را امضا کرد. این دستور به وزیر خزانه‌داری دستور می‌دهد تا با همه سازمان‌های مربوطه برای تهیه گزارشی در مورد آینده پول و سیستم‌های پرداخت همکاری کند. لیانگ تلاش خزانه‌داری برای اجرای دستور اجرایی را رهبری خواهد کرد.

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *