13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
مقالات منتخب سردبیر

چگونه پلتفرم‌های کریپتو صنعت بازی‌‌های آنلاین را متحول می‌کنند

صنعتِ بازی با روزهای بازی‌های آرکید (Arcade) فاصله زیادی گرفته است. از Super Mario گرفته تا Grand Theft Auto، صنعت بازی تحولات زیادی را از نظر افزایش تجربه بازی به خود دیده و در چند دهه اخیر پیشرفت‌های بزرگی داشته است. صنعت بازی در سراسر جهان در سال 2020 در حدود 173.70 میلیارد دلار ارزش داشت. اما انتظار می رود تا سال 2026 ارزش صنعت بازی به 314.40 میلیارد دلار برسد.

بیشترین اعتبار مربوط به پیشرفت فناوری است. ظهور واقعیت مجازی (VR)، هوش مصنوعی (AI) و واقعیت افزوده (AR) به همراه ادغام آنها با کنسول‌های بازی مانند Xbox و PS5، تجربه بازی را به چیزی کاملاً غیرقابل تصور متحول کرده است. علاوه بر این، با پذیرش انبوه فناوری بلاکچین، صنعت بازی در حال حاضر به‌طور گسترده متحول شده است.

بلاکچین و کریپتو در حال حاضر با نوآوری‌ها و ابزارهای کمکی به بخش بازی‌ها شکل می‌دهند. در عین حال این تحولات به نفع گیمرها و شرکت‌های بازی هم هستند. در واقع موج جدیدی از تحول و نوآوری‌ها در حال ظهور است.

تکامل صنعت بازی

بازی‌ها ابتدا تنها به عنوان یک سرگرمی اوقات فراغت در نظر گرفته‌می‌شدند. در واقع بازی‌ها توسط مهندسان کامپیوتر برای کشتن زمان طراحی شده‌اند. پس از آن مردم به زودی به اهمیت بازی کردن پی بردند و این نقطه عطفی بود که نام‌های جدید شروع به ظهور کردند. اگرچه آتاری، کانال F فیرچایلد، Bally Astrocade و Mattel Intellivision این دوره را آغاز کردند، Mario نینتندو یک فیلم پرفروش بود که راه را برای طراحان برای توسعه یک تجارت بازی 200 میلیارد دلاری باز کرد.

اگرچه Mario همچنان پرفروش‌ترین فرانچایز جهان است، بازی‌هایی مانند League of Legends، Call of Duty و PUBG بازی را به یک تجربه غیرقابل تصور تبدیل کرده‌اند. بازی‌ها دیگر تنها یک سرگرمی اوقات فراغت نیستند. آنها به یک سرگرمی ملی تبدیل شده‌اند و هر سال جام جهانی بازی برگزار می‌شود. میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری می‌شود تا بهترین بازیکنان از سراسر جهان به این جام‌های جهانی بیایند.

علاوه بر این، ظهور بلاکچین در حال حاضر با ارائه یک مدل بازی برای کسب درآمد به بازی ها چارچوب جدیدی می‌دهد که در آن بازیکنان می‌توانند از طریق ارزهای دیجیتال پول واقعی کسب کنند. حتی NFT‌ها و DeFi با ارائه ویژگی‌های توکن‌سازی و تمرکززدایی همراه با برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی، بازی را دوباره تعریف می‌کنند.

افزایش ابزارهای کاربردی با بازی بلاکچین

بخش بازی در حال حاضر راه حل های بلاکچین مانند کریپتو و NFT را برای بهبود تجربه بازی همراه با مزایای گسترده برای بازیکنان اتخاذ می‌کند. برخی از این موارد عبارتند از: افزایش امنیت بازار بازی، افزایش مالکیت دارایی‌های درون بازی، افزایش پیش‌بینی ارزش دارایی‌های نامشهود، داشتن کنترل بیشتر بر بازی‌ها، بهبود روش‌های پرداخت و منابع تجاری و همچنین کسب پاداش. اگرچه اینها برخی از معدود موارد هستند، اما مزایای بسیار بیشتری وجود دارد که فناوری بلاکچین می‌تواند ارائه دهد.

در واقع، چند پروژه در حال حاضر این مزایا را ارائه می‌دهند که یکی از آنها Xchange Monster است. این پلتفرم از طریق پلتفرم صرافی، درگاه پرداخت غیرمتمرکز و سایر ویژگی‌ها، راه‌حل‌های متعددی را برای جامعه بازی و ارائه‌دهندگان فراهم می‌کند. Xchange Monster یک پلتفرم کریپتو با استفاده آسان است که هم جامعه بازی و هم اپراتورها/ناشران را از طریق ایجاد یک اکوسیستم ارزش محور گرد هم می‌آورد. این پلتفرم قصد دارد تعامل بین جامعه بازی و اپراتورها را برای یک تجربه بازی پیشرفته تقویت کند.

توکن Xchange Monster، $MXCH، ارز دیجیتال بومی این پلتفرم است. پلتفرم Xchange Monster طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله سوزاندن توکن، وثیقه، تخفیف در کارمزد معاملات، سوخت و تخفیف فرابورس (OTC)، سود همگانی، و توسعه آینده را ارائه می دهد. اکوسیستم Xchange Monster با توکن $MXCH تامین می‌شود که ثبات را برای اکوسیستم فراهم می‌کند.

تعریف مجدد استانداردهای صنعت بازی با راه‌حل‌های بلاکچین

بلاکچین موانع را محو می‌کند و بخش بازی را به سمت آینده‌ای غیرمتمرکز سوق می‌دهد. این به بازیکنان این امکان را می‌دهد که دارایی‌های غیرمتمرکز داشته باشند، در هر کجا و با هر کسی در جهان بازی کنند، از سطوح امنیتی بهتری برخوردار شوند و از زمان و دانش خود در درون بازی کسب درآمد کنند. اقتصاد بازی‌های بلاکچین این پتانسیل را دارد که تجربه بازی بازیکنان را بهبود بخشد و در عین حال جریان‌های درآمد جدیدی را برای بازیکنان و پلتفرم‌های بازی آنلاین فراهم کند.

خوشبختانه، بازی‌های مبتنی بر بلاکچین گام بعدی در حفاظت از بازی‌های ویدیویی و ایجاد یک استاندارد صنعتی بلند‌مدت است. با پلتفرم‌هایی مانند Xchange Monster که چشم‌انداز بازی را به یک تجربه منحصربه‌فرد تبدیل می‌کنند، جهان ممکن است شاهد وقوع یک شکل جدیدی از انقلاب در بازی باشد. ترکیب کریپتو و بازی باعث تحولی در فضای بازی خواهد شد. جهان باید برای این تکامل آماده‌باشد. بیایید آینده را بازی کنیم.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *