13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چگونه وال‌ استریت یاد گرفت که بیت کوین را دوست داشته باشد

بیت کوین در سال 2021 به اوج جدیدی رسید، زیرا شرکت‌هایی مانند تسلا و مسترکارت به سمت رمزارزها گرایش پیدا کردند. اما با چرخش رگولاتورها، جریان‌های پیش رو احتمالاً تا حدودی متلاطم خواهد شد.

بیت کوین بحث امروز دنیای مالی است

بزرگترین ارز دیجیتال جهان در سال 2020 با قیمت 9000 دلار شروع به‌کار کرد. با گذشت زمان، ارزش بیت کوین به شدت افزایش یافت و در نوامبر 2021 به بالای 68000 دلار رسید.

شرکت‌های بزرگ از تسلا تا مسترکارت وارد میدان شدند و باعث افزایش بیت‌کوین و توکن‌های دیگر مانند اتریوم و سولانا شده‌اند.

بیت کوین از یک ارز مجازی که توسط مجرمان هم استفاده می‌شود به دارایی تبدیل شده است که توسط شرکت‌های وال‌ استریت هم پذیرفته می‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران اکنون ارز دیجیتال را به طلا تشبیه می‌کنند و معتقدند که ذخیره‌ای با ارزشی مشابه فلز گرانبها را فراهم می‌کند.

استخراج بیت‌کوین همچنین به دلیل تأثیر منفی آن بر محیط زیست، انتقادهای زیادی را به خود جلب کرده است. به طور خاص، فرآیند استخراج دارایی کریپتو 0.6 درصد از کل مصرف انرژی جهان را به خود اختصاص می‌دهد. بر طبق شاخص مصرف برق کمبریج، بیت‌کوین سالانه برق بیشتری را نسبت به نروژ و اوکراین مصرف می‌کند.

از آنجایی که تنظیم‌کننده‌ها شروع به بررسی دقیق‌تر ارزهای دیجیتال کردند و نوسانات هم در روال بازار مشکل ایجاد می‌کنند،آیا بیت‌کوین می‌تواند به روند درخشان خود ادامه دهد؟

اما مسیر پیش رو مطمئناً مسیری پر از دست انداز خواهد بود که شاید برای چیز جوان و پرسرعتی مثل بیت کوین مناسب باشد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *