25 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار منتخب سردبیر

گوگل در حال کاوش محصولات بلاکچین

گوگل جزئیاتی از استراتژی های وب 3 و بلاکچین خود را به اشتراک گذاشته است.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و شرکت مادر آن، آلفابت، گفت:

 

به عنوان یک شرکت، ما در حال بررسی چگونگی کمک به اکوسیستم و افزودن ارزش هستیم.

استراتژی های وب 3 و بلاک چین گوگل

مدیر عامل شرکت آلفابت و شرکت تابعه آن گوگل، ساندار پیچای، در جریان ویدئو کنفرانس سه ماهه چهارم این شرکت اطلاعاتی را در مورد استراتژی گروه بلاکچین به اشتراک گذاشت.

از پیچای در مورد دیدگاه وی در مورد وب 3 و رویکرد آلفابت به این صنعت سؤال شد. مدیر عامل گوگل پاسخ داد:

«هر زمان که نوآوری وجود داشته باشد، آن را هیجان‌انگیز می دانم. در وب 3، ما قطعاً به بلاکچین و چنین فناوری جالب و قدرتمندی با کاربردهای گسترده نگاه می‌کنیم که باز هم بسیار گسترده‌تر از هر برنامه دیگری است.»

وی ادامه داد: «ما به عنوان یک شرکت به دنبال این هستیم که چگونه می توانیم با اکوسیستم همکاری کنیم و به ارزش آن بیافزاییم. تنها یک مثال این است که ، تیم Cloud ما در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌توانند از نیازهای مشتریان ما در ایجاد، انجام معاملات، ذخیره ارزش و بکار بردن محصولات آن‌ها در پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین پشتیبانی کنند. بنابراین ما قطعاً فضا را از نزدیک بررسی خواهیم کرد و تا جاییکه بتوانیم از آن حمایت خواهیم کرد. به طور کلی، من فکر می‌کنم فناوری به تکامل و نوآوری خود ادامه خواهد داد. ما می‌خواهیم طرفدار نوآوری باشیم و به آن رویکرد داشته باشیم.»

بخش Cloud گوگل اخیراً گروهی را برای ایجاد کسب و کار بر روی برنامه‌های بلاکچین تشکیل داد. ریچارد ویدمن، رئیس استراتژی دارایی‌های دیجیتال در واحد Cloud گوگل، گفت:

این گروه قصد دارد تعداد زیادی از افراد با تخصص بلاکچین را استخدام کند. ما فکر می کنیم که اگر وظایف خود را به درستی انجام دهیم، این منجر به تمرکززدایی خواهد شد.

این مدیر اجرایی اضافه کرد که گوگل در حال حاضر در حال بررسی انواع خدماتی است که می تواند به طور مستقیم به توسعه‌دهندگان در فضای بلاکچین ارائه دهد. توماس کوریان، مدیر عامل Cloud گوگل، حوزه های مختلفی از جمله خرده‌فروشی و مراقبت‌های بهداشتی را شناسایی کرده است.

بلومبرگ گزارش داد که Shivakumar Venkataraman، معاون مهندسی گوگل، اکنون واحدی را اداره می‌کند که بر روی «بلاکچین و سایر فناوری‌های محاسباتی توزیع شده و ذخیره داده‌های نسل بعدی» تمرکز دارد.

منبع

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *